Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej guys

Jeg er lidt lost på det her område.
Jeg har læst flere steder at kvaliteten af HDMI kabler er fundstændig ligemeget og at forbrugerne bliver fundstændig taget et hvis sted hvis de falder for sælgernes løgn.
Men aligevel ser jeg mange der snakker om kvalitetskabler er nødvendige til f.eks 1080p i op til 7.50m

Er det mig der er helt fra den eller er der noget om at kvalitetskabler er bedre til de høje opløsninger?

Og hvis det er tilfældet alligevel, er der så nogen der vil give et konkret bud på et HDMI>DVI kabel der understøtter 1080p i op til 7.50m til en ok pris?

På forhånd tak.
Af noxity
Ved længere kabeltræk, jeg vil sige 5+ m, så vil jeg anbefale et kabel af bedre kvalitet. De billige kabler ikke er lige så godt skærmet, og derfor er mere sårbare på længere kabeltræk.

Derudover så holder de lidt dyrere kabler typisk meget bedre end de billigere. Her tænker jeg fysisk holdbarhed. Jeg har droppet de billige kabler selv på kortere kabeltræk, da de simpelthen er for sårbare overfor knæk osv.

Og når alt kommer til alt, så er ca. 250-300kr for 7.5m kabel heller ikke mange penge.
Af Andreas86
Okay tak for hjælpen begge :)

Nu linkede du (misha) til et HDMI>HDMI kabel, så kom jeg til at tænke på.
Hvis jeg køber et sådan kabel og sætter en DVI converter på, vil denne converter hive noget af denne 1080p understøttelse over længere længder med sig ned eller er der ingen forskel? (hvis i forstår hvad jeg mener)
Af misha1969
brugte selv en conveter dvi2hdmi... fra pc grafikkort, zotec 260 geforce, til mit tv og det var helt fint....