Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af henriksson25
Jeg er nok typen der går ligeså meget op i design som billedkvalitet, og er derfor brændt varm på sl9000/9500, der også er kommet ned i en ok pris.
Jeg har læst anmeldelsen og kan se at tv'et taber på sortniveau, og betragtningsvinkler. Jeg vil derfor høre primært ejere af dette fjernsyn hvor meget det er til gene? og om man oplever det forstyrrende hvis man sidder lidt skævt for i sofaen en aften.

mvh. Thorbjørn
Af pipper
Undskyld hvis jeg blander mig lidt i tråden (har ikke et SL9000) men har set det flere gange hos hifiklubben.

Den har rigtig meget genskin + en rigtig dårlig betragtnings vinkel. Du skal ikke stå ret meget skæv for skærmen og den mister meget.
Af henriksson25
Alle indput er naturligvis velkommende! Jeg må se at finde et sted hvor jeg selv kan se og vurdere det. Bryder mig bare ikke om at gå i butikken, få en masse hjælp hvorefter at gå hjem og købe det på nettet :)
Af Nicotin
Jeg har selv et 47SL9000, og kan kun sige, at det har en del genskin. Det er svært at komme ud over. Men jeg vægter også designet en del, og det klart opvejer det for mig og lidt til.

Billedkvaliteten er fin nok for mig som "average joe", og jeg er ikke generet af betragningsvinklerne, og farverne der åbenbart bliver mere grålige. Med chance for at blive kaldt en blind stær har jeg ikke rigtigt lagt meget mærke til det..
Til priserne lige nu 8700,- for et 47" så syntes jeg det er et svært tilbud at komme uden om.

Ja andre mærker er bedre, men design, pris/performance passer perfekt for mig.

Herudover virker multimedie afspilleren kanon godt, specielt med .mkv filer.
Her er de eneste "dårlige" punkter, at den ikke kan ændre ratio og afspille dolby II thx jeg skal gi dig skal jeg lyd spor. Her bruger jeg bare handbrake til at konvertere lyden.

Men forbered dig på at sætte den til et anlæg eller soundbar.

Håber det hjælper dig lidt på vej ;;)