Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens.

Jeg har læst købsguiden her på flatpanels, og umiddelbart ser jeg en del fordele i at vælge Plasma, frem for LCD, men samtidigt også et par fordele ved LCD - nogle som kan slå det helt fast, i hvad man skal vælge?

Jeg har fundet dette tv, som jeg håber i kan forklare mig lidt om, så jeg endelig kan få helt styr på det...

Link: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=44 ... roductTabs[/url]
Af Dillerbabs
Jeg har læst købsguiden her på flatpanels, og umiddelbart ser jeg en del fordele i at vælge Plasma, frem for LCD, men samtidigt også et par fordele ved LCD - nogle som kan slå det helt fast, i hvad man skal vælge?
Nej det kan ikke slås fast fordi det er forskelligt fra person til person.
Jeg ville til hver en tid vælge en plasmaskærm. Især i den størrelse, også pga. prisen.

Prøv lykken. Kan se at du har overvejet købet i et stykke tid. Du har jo altid fortrydelsesretten at falde tilbage på...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er meget svært at vejlede dig mht. valg mellem plasma eller LCD når du ikke beskriver hvordan du har tænkt dig at bruge TV'et. Hvis du sidder 5 timer om dagen og spiller Xbox eller ser TV ved højlys dag i en veloplyst stue, så er plasma måske ikke lige noget for dig. Der skal mere info på banen.

Vi har også en hel artikel omkring fordele og ulemper ved plasma og LCD, som der også linkes til i vores købsguide. Den kan måske hjælpe. Den kan også findes her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1220975428
Af MrDanielson
Hej igen, tak for svarene. :)

Jeg kommer mest til at bruge skærmen til at se Blu-ray film og game på PS3, dvs. film - den skal ikke lagge i film der sker meget, fx. action, mm. Og selvf i spil skal det jo køre godt. ;P

Håber det hjalp lidt med noget info :D
Af Dillerbabs
Jeg har plasma og spiller en del xbox360. Jeg har aldrig selv oplevet retention, men det er nok det største problem ved plasma-tv hvis du spiller meget ps3.
Så vidt jeg ved, så er plasma-skærme så hurtige at de ikke lagger det mindste.

Please gør os andre den tjeneste og så invester i dette TV :) Så kan du evt. lave en brugeranmeldelse af skærmen. Send den retur hvis ikke den dur til noget.

Det er dælme et godt tilbud!
Af MrDanielson
Dillerbabs skrev:Jeg har plasma og spiller en del xbox360. Jeg har aldrig selv oplevet retention, men det er nok det største problem ved plasma-tv hvis du spiller meget ps3.
Så vidt jeg ved, så er plasma-skærme så hurtige at de ikke lagger det mindste.

Please gør os andre den tjeneste og så invester i dette TV :) Så kan du evt. lave en brugeranmeldelse af skærmen. Send den retur hvis ikke den dur til noget.

Det er dælme et godt tilbud!
Hmm, spændende, spændende.. Det er jo netop PS3 jeg skal spille , og også derfra jeg vil se Blu-ray - vil det give problemer? :)

Hmm, kunne godt tænke mig folk skrev lidt mere om hvorfor/hvorfor ikke jeg skulle købe tv'et. :)

Regner med at gå ned og se om de har det, i min lokale expert imorgen..
Af Dillerbabs
Køb det fordi det er et godt tilbud og du kan altid fortryde indenfor 14 dage, hvis altså du køber hos komplett.
Der er vel intet der taler imod for at du ikke skal købe det bortset fra der muligvis kan opstå retention? Bliver det er problem for dig så sender du det bare retur..

Siden der ikke er andre der har erfaringer med dette TV herinde kan du jo ligeså godt prøve?
Af MrDanielson
Tjah :P jeg forstår dog ikke helt meningen med alt det der retinetion osv med plasma - hvad gør det, og var det ikke noget med at skærmen kan blive "forkert" hvis den ikke har kørt optimalt i nogle timer i starten??
Af Thor-thor
Lidt mere info om dit budget, hvilke signal kilder kabel/egen antenne? ville sikkert hjælpe.
Evt. kunne du overveje Panasonic G20, vel den skærm i prisklassen med bedst billedkvalitet. Nogen klager over plasmabuzz (summen) fra skærmen.

Retention vil sige at statiske elementer i billedet bliver "hængende" i en kort periode. Alle plasmaskærme kan have en smule af dette, men på Panasonic er det generelt meget lidt, så burde ikke være et problem.
Evt. kan man passe en smule på i starten...
Af MrDanielson
Ja okay :)

Vi får billedesignal igennem antenneforeningen hvor vi har et stik i stuen, og så har vi bare trukket et langt kabel derfra til mit værelse.. :)

umiddelbart er det den eneste skærm JEG har set så god til prisen, men igen, jeg ved ikke så meget om det i forhold til så mange andre.. :p
Af MrDanielson
bumper lige :D