Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hanga
Hej

Jeg skal i aften have mit Samsung LCD TV transporteret ca. 200 km pga. flytning, og vil være sikker på, hvordan dette sker sikrest. Sidst jeg transporterede en skærm, blev denne nemlig ødelagt. Det var så en 17" monitor, som fik en "klat" midt på skærmen. Kan ikke huske hvordan jeg havde anbragt den, da jeg egentlig slet ikke havde overvejet muligheden for, at der kunne ske noget.

Jeg har søgt og fundet forskellige meninger. Nogle mener det er sikrest at lade den stå op, da fordi skærmen kan blive skæv af at ligge ned, mens andre mener det er bedst at lade den ligge, da dette giver den mest stabile støtte.

Er der nogle eksperter på området? Gider sq ikke have ødelagt endnu en skærm.

På forhånd tak.
Af Verndroid
Hanga skrev:Hej

Jeg skal i aften have mit Samsung LCD TV transporteret ca. 200 km pga. flytning, og vil være sikker på, hvordan dette sker sikrest. Sidst jeg transporterede en skærm, blev denne nemlig ødelagt. Det var så en 17" monitor, som fik en "klat" midt på skærmen. Kan ikke huske hvordan jeg havde anbragt den, da jeg egentlig slet ikke havde overvejet muligheden for, at der kunne ske noget.

Jeg har søgt og fundet forskellige meninger. Nogle mener det er sikrest at lade den stå op, da fordi skærmen kan blive skæv af at ligge ned, mens andre mener det er bedst at lade den ligge, da dette giver den mest stabile støtte.

Er der nogle eksperter på området? Gider sq ikke have ødelagt endnu en skærm.

På forhånd tak.
Uden at jeg på nogen måde er ekspert på området vil jeg sige, at når det nu er LCD så er det vist ikke så vigtigt om det står op el. ligger ned. Hvis ellers det ligger plant kan jeg ikke se hvad skævheden skulle komme af. Men mht. at du tidligere har fået en "klat" på skærmen må det klar været fordi der er noget der har trykket på skærmen. Med andre ord. Sørg for at der ikke er noget der kan komme til at trykke på skærmen så du få smadret LCD'en i det område og du burde være rimeligt sikret.

Nævner lige igen. Jeg kan ikke kaldes ekspert på området. :-) Har kun fragtet min 20" computermonitor til og fra LAN-parties og har indtil videre ikke haft problemer af nogen art. :)