Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pwr
Hej,

Har besluttet mig for at købe Viewsonics VP930. Nu er det bare sådan at jeg helst vil have den i sort (resten af mit udstyr er sort). På Viewsonics site findes skærmen såmænd i sort, med betegnelsen VP930B. Ser jeg bare syner, eller er den virkelig komplet umulig at opdrive?

Mvh.

pwr
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg tror ikke helt jeg er med. VP930 er da sort uanset hvad? Den vi havde til test var helt sort overalt og den hed ikke B.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det er selvfølgelig mig der tager fejl. Den har jo en grå front.
Af pwr
Hej igen!

Jeg læste efter en hel del googling, at VP930B af uvist grund, slet ikke føres her i Danmark (europa?). Men ok farven på plastikken skal ikke være det altafgørende, så ender nok med at købe den sølv/sorte alligevel.

Har kun kigget på LCD skærme i 2 dage nu, og er helt ør i knolden over alle de valg. Grunden til at jeg faldt over VP930 er at den i flere tests klarede sig godt som en allround skærm, hvilket er precist det jeg skal bruge den til. Det eneste der gør at jeg ikke øjeblikkeligt går ud og køber den er at jeg ikke umiddelbart kan se noget respons på diverse sites fra gamere som har den.

For mig fremstår LCD som det om muligt største gedemarked indenfor PC dele jeg endnu har oplevet. Har sågar overvejet bare at beholde min 19" Lifetec monitor (kan max køre 1152x864@85 uden at få instant hovedpine). CRT markedet er jo ikke ligefrem noget at skrive hjem om nu om dage. Har undersøgt de 19" CRT monitors som er på EDBpriser.dk og det er ikke ligefrem fordi de får rosende anmeldelser på nettet, så jeg er "tvunget" til at købe en LCD skærm - hvis jeg vil have ny skærm.
Af Epsilon
pwr skrev:Hej igen!

Jeg læste efter en hel del googling, at VP930B af uvist grund, slet ikke føres her i Danmark (europa?). Men ok farven på plastikken skal ikke være det altafgørende, så ender nok med at købe den sølv/sorte alligevel.

Har kun kigget på LCD skærme i 2 dage nu, og er helt ør i knolden over alle de valg. Grunden til at jeg faldt over VP930 er at den i flere tests klarede sig godt som en allround skærm, hvilket er precist det jeg skal bruge den til. Det eneste der gør at jeg ikke øjeblikkeligt går ud og køber den er at jeg ikke umiddelbart kan se noget respons på diverse sites fra gamere som har den.

For mig fremstår LCD som det om muligt største gedemarked indenfor PC dele jeg endnu har oplevet. Har sågar overvejet bare at beholde min 19" Lifetec monitor (kan max køre 1152x864@85 uden at få instant hovedpine). CRT markedet er jo ikke ligefrem noget at skrive hjem om nu om dage. Har undersøgt de 19" CRT monitors som er på EDBpriser.dk og det er ikke ligefrem fordi de får rosende anmeldelser på nettet, så jeg er "tvunget" til at købe en LCD skærm - hvis jeg vil have ny skærm.
Jeg har haft min i et år og den har gjort et godt job når jeg har spillet ut2004 og andre fps, til mmorpg's såsom everquest,saga of ryzom, world of warcraft er skærmens "hurtighed" ikke det vigtigste men det har den også klaret fint.
Jeg vil dog anbefale dig at købe en 20 tommer widescreen istedet hvis du har råd til det, især hvis du skal bruge den til spil og film.
Af Athanasius
Ja den fås desværre ikke i sort i danmark.
VP930 er en rigtig god skærm, bedre fås ikke til prisen, og nej der er absolut intet der taler for at anskaffe sig en 16:9 skærm andet end hvis du bruger den til at se film med, primært. 16:9 er blevet en slags marketing vogn folk hopper på selvom arbejdsområdet på en 16:9 skærm under 24" ikke er særligt reelt.
Jeg har bla. en VP930 på skrivebordet derhjemme og jeg er meget glad for den!