Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af glade
Har desværre et geforce fx 5500 som kun kan køre 1280x1080 opløsning, ser ud af ht, har en HP pavillon pc og kan se kortet er et agp kort, nogen som lige hurtigt kan hjælpe mig at tjekke jeg kan købe et bedre agp kort til den rigtigt opløsning, for **** det er grimt at se på e-mails, spil & film ser fint ud dog..
Af SLL
Dit fx5500 skulle sagtens kunne køre i højere opløsninger. Måske dit problem er skærm driveren. Har du prøvet, at installere den skærm driver der fulgte med til din monitor? Måske det åbner mulighed for andre opløsninger?

Ellers prøv at installere seneste Nvidia driver fra nvidia.com.

Det burde absolut ikke være nødvendigt med et andet gfxkort.
Af glade
Jeg kan ikke finde driverene på hjemmeside, så hvis nogen kan hjælpe ville jeg blive rigtigt glad, men kortet er jo 2½ år gammel så passer måske det ikke kan køre den opløsning, for har installeret det medfølgende fra samsung uden problemere, kan dog ikke bruge auto instillingere, den siger: not available
Af SLL
Hmm... i første omgang kan du tjekke, om Samsung skærm driveren benyttes, samt hvilke opløsninger du kan benytte.

Sådan her tjekker du, om Samsung skærmdriveren er installeret.:

1. På din windows desktop, klik på højre, indstillinger, egenskaber.

2. Klik på fanen "Indstillinger", dernæst "avanceret".

3. Til sidst klik på fanen "skærm", og tjek om navnet på din skærm figurere på fanen. Altså om Samsung driveren benyttes.

Har du tjekket hvilke opløsninger du kan benytte under pkt.1.? Når du trækker i slideren "skærmopløsning", kan du se hvilke oplørninger du pt. kan benytte.

SLL
Af glade
benytter samsung driveren og kan maks bruge 1280 x 1024 desværre..
Af SLL
Måske skærmen refresh rate hænger sammen med opløsningen. Prøv dette:

1. På din windows desktop, klik på højre, indstillinger, egenskaber.

2. Klik på fanen "Indstillinger", dernæst "avanceret".

3. Til sidst klik på fanen "skærm". Prøv at sætte den til "60" under skærm opdaterings hastighed. Og klik anvend, ok til sidst.

Se derefter om større opløsninger er mulig.

Hvis den allerede står til 60, så ville jeg nok installere seneste Nvidia grafikkort driver, hvis du da ikke allerede bruger den?
Af glade
mangler det direkte link til den seneste driver, deres hjemmeside er en stor rode butik, den står til 60 hertz og kan ikke andet..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg tror ikke det er samsungs driver du skal rode med - det er nok nærmere Nvidia driveren der skal opdateres.
Af glade
var nu også update af den jeg var på jagt efter ;-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
På Nvidias side skal du bare op under downloads og vælge hvilket slags kort du har. Det er da noget af det mest brugervenlige jeg længe har set for en driverdownload...