Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af nightrhyme
Kom over det ATI for the win :)

Nå var forbi og vrøvle med Humac i Aalborg. De havde ikke hørt til nogen test fra hovedkontor i Kbh men de ville undersøge det.

Men vil stadig satse på en løsning med et ATI kort. Bryder mig ikke om konvertere.

Men det efterlader stadig et stort problem. Nemlig hvordan man får fat i skærmens backlight. Legede med slærmen i butikken. Det styres jo via software i osx. Man kan her skrue op og ned for backlight og det kan f.eks umiddlebart ikke lade sig gøre at tilslutte en mac og skrue ned for backlight for derefter at tilslutte den til pc. Da skærmen returnerer til default brightness ved frakobling..

Damn. Er så træt af at lede efter en ordentlig skærm.. O_O
Brugeravatar
Af Inside
Ja brightness problemet bliver nok det "sjoveste" at løse ;)

Men har et par løsninger jeg skal have testet (den første er at have OSX bootcamp filerne installeret i windows, og via dem starte apple control panel op og ændre brightness. Den næste er, at jeg har installeret OSX på en virtuel maskine, og skal se om jeg kan ændre settings via den). Så Må se hvad der kan lade sig gøre, og hvad der ikke kan :)

Vil desuden også prøve via min vens apple udstyr, at ændre brightess for derefter at skifte over til min PC, og se hvad det ændre på indstillingerne.

Btw, så er min converter kommet til DK, og kommer i næste uge, sammen med min brugte Apple Cinema Display er blevet sendt fra Østrig i dag. Så regner med at have alle delene klar i næste uge.

Hvad angår converteren, så er det normalt heller ikke noget jeg er til. Men efter hvad jeg har læst rundt omkring på nettet, så ændre den absolutet INTET på billedekvaliteten, eller oplevelsen af skærmen og så synes jeg sku det var værd at prøve :)
Brugeravatar
Af nightrhyme
Inside skrev:Ja brightness problemet bliver nok det "sjoveste" at løse ;)

Men har et par løsninger jeg skal have testet (den første er at have OSX bootcamp filerne installeret i windows, og via dem starte apple control panel op og ændre brightness. Den næste er, at jeg har installeret OSX på en virtuel maskine, og skal se om jeg kan ændre settings via den). Så Må se hvad der kan lade sig gøre, og hvad der ikke kan :)

Vil desuden også prøve via min vens apple udstyr, at ændre brightess for derefter at skifte over til min PC, og se hvad det ændre på indstillingerne.

Btw, så er min converter kommet til DK, og kommer i næste uge, sammen med min brugte Apple Cinema Display er blevet sendt fra Østrig i dag. Så regner med at have alle delene klar i næste uge.

Hvad angår converteren, så er det normalt heller ikke noget jeg er til. Men efter hvad jeg har læst rundt omkring på nettet, så ændre den absolutet INTET på billedekvaliteten, eller oplevelsen af skærmen og så synes jeg sku det var værd at prøve :)
Uha det er spændende :)
Ser frem til et udførligt review. Så køber jeg sgu også en :)
Af Christian E
Jeg er næsten i samme situation som dig Inside.

Jeg får snart min nyindkøbte 24" Cinema skærm hjem sammen med en MBP, men jeg vil stadig have mulighed for at tilslutte min nuværende, stationære PC til skærmen. Jeg hørte ligeledes Humac i KBH for et par måneder siden om Atlonas adapter - Da var tilbagemeldingen at den var til bestilling og kostede omkring kr. 1.200.

Jeg er MEGET spændt på resultatet af dit projekt. Er meget i tvivl om jeg skal opgradere mit Geforce 8500 GT eller købe en adapter fra Atlona.
Senest rettet af Christian E 04 maj 2010, 07:32, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Inside
Christian E skrev:Jeg hørte ligeledes Humac i KBH for et par måneder siden om Atlonas adapter - Da var tilbagemeldingen at den var til bestilling og kostede omkring kr. 1.200.

Jeg er MEGET spændt på resultatet af dit projekt. Er meget i tvivl om jeg skal opgraderer mit Geforce 8500 GT eller købe en adapter fra Atlona.
Glæder mig også efterhånden som et lille barn :) Adapteren er lige kommet ind af døren, og der kom ikke told eller moms på den. Så den løb op i $155 ~ 850kr

http://www.carstensens.dk/atlona.jpg

Så mangler jeg bare at skærmen kommer!
Af Christian E
Jeg var i Humac på Vesterbrogade igår og der bekræftede ekspedienten at de har fået adapteren i sortiment, dog til bestilling og levering inden for rimelig tid. Faktisk havde de en bestilt som er på vej hjem til butikken. Om det er til en kunde eller blot til test, vidste han dog ikke.

De tager desuden 1.249,- for den.
Brugeravatar
Af Inside
Christian E skrev:Jeg var i Humac på Vesterbrogade igår og der bekræftede ekspedienten at de har fået adapteren i sortiment, dog til bestilling og levering inden for rimelig tid. Faktisk havde de en bestilt som er på vej hjem til butikken. Om det er til en kunde eller blot til test, vidste han dog ikke.

En lidt højere pris end hvis man selv bestiller må man sige :) Det er dog også en anden adapter humac kører med som jeg har forstået det. Det er nemlig den adapter som apple.com har på deres side.

Anyways, jeg har idag modtaget skærmen, og det spiller bare max! jeg kommer med et fyldestgørende review senere :)
Af Christian E
Inside skrev: En lidt højere pris end hvis man selv bestiller må man sige :) Det er dog også en anden adapter humac kører med som jeg har forstået det. Det er nemlig den adapter som apple.com har på deres side.

Anyways, jeg har idag modtaget skærmen, og det spiller bare max! jeg kommer med et fyldestgørende review senere :)
Super fedt!, jeg glæder mig til din anmeldelse :)

Den adapter som Humac, Vesterbrogade er begyndt at forhandle, er Atlona adapteren og ikke denne (?)
Brugeravatar
Af nightrhyme
Inside skrev:
Christian E skrev:Jeg var i Humac på Vesterbrogade igår og der bekræftede ekspedienten at de har fået adapteren i sortiment, dog til bestilling og levering inden for rimelig tid. Faktisk havde de en bestilt som er på vej hjem til butikken. Om det er til en kunde eller blot til test, vidste han dog ikke.

En lidt højere pris end hvis man selv bestiller må man sige :) Det er dog også en anden adapter humac kører med som jeg har forstået det. Det er nemlig den adapter som apple.com har på deres side.

Du kan da ikke bare sige det spiller max og så smutte :)
Fortæl fortæl...
Hvordan styrer du brightness aka blænde op og ned for backlight ?
Brugeravatar
Af Inside
nightrhyme skrev:
Inside skrev:

Du kan da ikke bare sige det spiller max og så smutte :)
Fortæl fortæl...
Hvordan styrer du brightness aka blænde op og ned for backlight ?
Brightness bliver styret via Boot Camp control panel. Dog kan man IKKE komme ind til kalibreringsindstillingerne. Skal nok komme med billeder/video som viser dim af brightness, og hvad der ellers er interessant at vise