Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket Tv bør jeg købe?

Af keler
Som jeg har skrevet før. Alene LG's retention problemer gør, at det IMO ALDRIG bliver et alternativ til Panasonic.

Der er retention - meget. Der skal hvert fald være sket et kvantespring, hvis det skal være blevet i nærheden af OK.

Jeg har selv et LG plasma. Lidt retention er ikke noget problem, men for meget kan også blive for meget.
Af Petersen60
tarok skrev:
De fleste højtestimerede websites for HDtv har G20 rangeret noget foran LG 50PK990 . AV-forums, TrustedReviews m.fl.
På TrustedReviews findes der ikke en vurdering af LG, jeg kunne i hvert fald ikke finde dem - send gerne mig et link.

På AV-forums kan jeg godt se der er en forskel på vurdering, men forstår ikke der er så stor forskel udfra deres forklaring.
Af Bryann
Har stemt på et PK950 at den simple årsag at G20'eren buzzer alt for meget.

Normalt er jeg ikke flueknepper hvad det angår, men i forhold til både Samsung's nye plasma og LG's nye, buzzer Pana'en mindst dobbelt så højt. Har haft 2 eksemplarer af det og har lyttet til andre i butikken, også X20'ere.

Det er sgu surt, for har altid været glad for Panasonic, mit PX70 var det bedste TV jeg har ejet til dato, og det larmede slet ikke.

Så nu ryger G20'eren retur og bliver erstattet af et PK750N.

Mht. Retention har jeg endnu ikke oplevet dette som et problem på nogle Plasma TV som er kørt ind med en break-in DVD og indstillet ordentligt. Min PX70'er havde meget lidt efter en 2 timers film hvor man kunne se svage skygger af de hvide undertekster, men de forsvandt hurtigt.

Og lige en kommentar til folk der ranker TV mod hinanden - Husk at det er individuelt hvilket TV man synes der står pænest! Nogle folk er tossede med de dynamiske og sprudlende farver på f.eks. LED, andre kan bedre lide noget andet.
Af Kratz
Min stemme går også til G20, og dette skyldes primært den bedre resistens mod retention, som er noget jeg mener man bør vægte højt på plasma skærme.
Af therunemeister
Hvis det ikke var for retention så ville jeg til hver en tid forslå PK950N. Det er baseret på at jeg valgte PS8000 over G10 sidste år efter at have haft begge i længere tid. Med bedre motion resolution, og dybere sort mener jeg at fordelen er svunget i PK950N's favør. Retention er dog et stort minus, og jeg må indrømme at jeg er nødt til virkeligt at overveje om det er noget jeg fortsat kan leve med når jeg skal opgradere min skærm. Mit valg ville dog være Samsung eller LG, så jeg må nok leve med retention lige meget hvad.

HVIS du vælger G20, så vær sikker på at du kan returnere det hvis du er en 'af os' der kan se flimmer på disse skærme. For nogle (som mig) gør det at TV'et er nærmest ubrugeligt. Det er dog ikke alle der kan se denne flimmer.