Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bliss
Hej så er det på tide at skifte det gamle tv ud med et nyt, men hvad skal man dog vælge, derfor jeg spørger jer kloge hoveder, selvom jeg ved at der er mange af den slags tråde.

Har kværnet flatpanels forskellige artikler igennem men blev bare mere i tvivl.

Skal bruges til digitalt tv med eneklte HD-kanaler,
Skal fungerer sammen med mediecenter med Blu-ray
40-46"
LCD eller plasma er ikke vigtigt for mig. Kan købe et brugt Pioneer 5090 til 15 kilo, men er det pengene værd?

Lige nu står valget imellem disse to, men er villig til at rykke mig hvis nogen har bedre forslag men vi er i det prisleje
LG LE850N
Sharp LE820

Det absolut vigtigste for mig er et knivskarpt billede som ikke hakker på nogen måder
Af pipper
Pioneer er et rigtigt godt fjernsyn, ja nok det bedste der er lavet til dags dato. Jeg ville personligt ikke give 15.000 kr. for et brugt tv.
Jeg ville nok købe LG's nye 850. Tror faktisk at det er noget af det bedste på markedet nu.
Skal lige sige at jeg ikke har set det, men "kun" læst diverse test.

PS. mener også at pioneer ikke har indbyggede højtalere.

mvh
Af noxity
Jeg ville heller ikke bruge penge på et Pioneer. For det første står du med håret i postkassen hvis der nu skulle ske noget (brugt tv). For det andet så mangler det nogle af alle de nye og smarte features som 2010 modellerne har.

Jeg tror du vil blive meget mere glad for et nyt 2010 TV med indbyggede tunere til det hele, PVR, Audio-return channel (HDMI 1.4). Du vil ganske givet få et bedre billede med Pioneer, men i mine øjne, så er det du vinder langt fra prisen værd, set i forhold til det du så ikke får med.

Hvad angår højtalere, så er eksterne højtalere altid den rigtige løsning til en fladskærm!
Kabinettet er simpelthen ikke til god lyd, med mindre man køber et B&O.
Af Dillerbabs
Med det budget så havde jeg valgt Samsungs nye plasma. c7705 mener jeg den hedder.. Den er godt nok 50" men det er det pioneer jo også.
Af Bliss
Hvad lyd angår er det ikke vigtigt. Ved alm tv bruger jeg de indbyggede højtalere, men så snart det er film eller sport så kører det surround i 7.1.

c7705 er så vidt jeg kan se også LED-LCD med 3D

3D er da meget sjovt, problemet er bare at jeg bliver virkeligt køresyg når jeg ser 3D-film, så det betyder ikke meget for mig. Sært nok eftersom jeg har spillet rigtigt mange FPS uden at blive køresyg
Af Nick_S
UExxC7705 er LED LCD ja.
PSxxC7705 er en plasma skærm.
Funktionerne i de nye Samsung plasma skærme er for fede, overvejer selv kraftigt at skifte min Pioneer ud med en PS63C7705.
Af noxity
Nick_S skrev:UExxC7705 er LED LCD ja.
PSxxC7705 er en plasma skærm.
Funktionerne i de nye Samsung plasma skærme er for fede, overvejer selv kraftigt at skifte min Pioneer ud med en PS63C7705.
Det jo lige før du kan få 2 stk. PS50C7705 for en 63" ;)
Af Nick_S
Oplevelsen ved en 63" er næsten også dobbelt så fed som ved en 50" :)
BluRay på 50" er fedt, men bluray på en 63" er awesome! :D
Af Thor-thor
Panasonic er vel også værd at tage et kig på.
G20 får meget ros, læs evt. test herinde. Designet er dog efter manges mening ikke super, nogen klager også over plasmabuzz.

Men hvis du er villig til at betale 15k for en brugt Pio, ville jeg overveje Panasonic VT20, den kan købes til 18k på fælleskøb på Recordere.dk pt. Den er efter sigende ret tæt på Pio kvalitet og har 3D mm. hvis det har din interesse.
Af Bliss
Det skal ikke være over 50", det bliver alt for stor til der hvor det skal stå.
Ja mange er glade for pana G20, men jeg har set det i en forretning og jeg der er for meget retention i billedet
Af Nick_S
Hvad mener du med der er for meget retention i billedet? Der jo godt som ingen retention i Panasonic skærmene?!
Af Bryann
Nick_S skrev:Hvad mener du med der er for meget retention i billedet? Der jo godt som ingen retention i Panasonic skærmene?!

Ikke korrekt. Alle plasma skærme har det, også Panasonic - Både min PX70 og min G20 har det.
Af Thor-thor
Bryann skrev:
Nick_S skrev:Hvad mener du med der er for meget retention i billedet? Der jo godt som ingen retention i Panasonic skærmene?!

Ikke korrekt. Alle plasma skærme har det, også Panasonic - Både min PX70 og min G20 har det.
Der er generelt meget lidt retention på Panasonic, som Nick også skriver.

Du kan lige få et udklip fra Rasmus test af Pana X20:

"Jeg undersøgte også for retention/burn-in problemer på X20, men fandt intet. X20 klarer det rigtig god og er meget modstandsdygtige, ligesom de andre Panasonic plasma-Tv. Vi så f.eks. for nylig, at LG ikke havde været i stand til at fjerne retentionen på deres PK950 plasma-serie."