Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle.

Har nu mit Lg ps8000 50" på 4 mdr og oplever stadig massere af retention. Jeg ved ikke hvor meget man skal acceptere men jeg er ved at være lidt træt af det.

Så lige de sidste 15 min af brøndby - fck og efter knap 2 timer så er bif-fck stadig oppe i venstre hjørne. Viste godt at Lg ikke var de bedste ang retention men troede ikke at det var så slemt. Regnede egentlig også med at jo ældre fjernsynet blev jo mere modstands dygtigt blev det også.

Kørte jo også fjernsynet ind med en medfølgende plasma break in dvd.

Et andet eksempel er at når man skifter kanel, så kommer der en boks frem i venstre hjørne som hviser hvilken kanal men kommer hen på. (Det som alle fjernsyn gør) skifter man mere en 2-3 gange kanal efter hinanden så kommer der tydelige aftegninger af omtalte boks. Disse forsvinder dog efter cirka 1 minut. Men syntes alligevel at det er utroligt at der kan komme retention så hurtigt.

Udover det så syntes jeg at kunne fornemme en "plamage" på skærmen. Den er cirka midt på og fylder et halvt a4 ark. Plamagen er en lille smule lysere en resten at skærmen og man ser den mest tydligt i næste helt lyse farver og ved sort skærm. Det er som at lige i det område kommer der lidt mere lys igennem. Har prøvet at køre "burn in wash" uden held.

Lige det sidste, når jeg ser film, så bliver området omkring underteksterne meget hurtigt lysere en resten af skærmen.

Jeg ved godt at det er svært at bedømmer uden at se det selv, men er jeg for perfektionistisk.

Mvh Jimmy
Af Jimmy P
Hov, glemte lige at sige at jeg har sat fjernsynet op efter de indstillinger som er givet i testen af fjernsynet herinde. Dog er kontrasten skruet ned på 62 istedet for 67 og køre i lav strømspare funktion.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er jo ikke en fabrikationsfejl ved TV'et, men derimod en generel ulempe ved den. Hvis du ikke vil/kan leve med det, så må du desværre nok lede efter et andet TV.
Af bantam
Prøv lige forsøgsvis at skrue lidt ned for BRIGHTNESS (LYS) og se, om det gør en forskel i forhold til hvor hurtigt (og hvor meget) retention opbygges.
Af Jimmy P
Lys er faktisk rimeligt lavt. Den står på 50 ud af 100 og strømsparer funktionen sænker lys niveauet endnu mere. Skruer jeg længere ned bliver det uudholdeligt at se på.

Tag ikke fejl, jeg er utrolig glad for tvet.
Af bantam
Jeg tror nu at strømsparerfunktionen primært sænker KONTRAST - og grunden til at jeg foreslår at du forsøger at sænke LYS (BRIGHTNESS) lidt er, at jeg har set det gøre en forskel mht. retention på Pioneers plasma.
Af Nick_S
Hvis det er så slemt som du beskriver bør du forsøge at kontakte LG, og spørge hvad de vil gøre ved det.

Jeg har som forhandler fået krediteret en plasma skærm af LG fordi retention var uacceptabel.
Om ikke andet er det et forsøg værd.
Af Jimmy P
Så har jeg prøvet at se lidt fjernsyn med lysniveauet helt nede på 30. Og det ser ud som at det hjælper lidt på retention, men det fjerner det absolut ikke. Desuden er skærmen så mørk at det ikke er nogen fornøjelse at se tv.

Jeg er ellers utroligt glad for tvet, men når man først har lagt mærke til retention kan man næste ikke lade være med at kigge efter det :)

Grunden til mit indlæg er at alle gutterne er inviteret til at se vm kampe til sommer og syntes at det ville være fesent hvis jeg skulle køre burn in wash i halvegen og efter kampen.