Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mokkat
sur over at dell bliver ved med at sende min 2007wfp længere og længere ud i fremtiden, overvejede jeg en nec 20WMGX2 istedetfor, som set i det her review:
http://www.extremetech.com/article2/0,1 ... 221,00.asp

jeg har ikke noget mod glossy overflade (en af mine venner har en bærbar med det, det ser fint ud) og den ekstra skilling den koster er ikke så slem, når den har tvtuner+soundbar og component-indgang (vil være lækkert når wii kommer) som dellen ikke har...

MEN, hvor er den i DK? Jeg opdagede at den vi har i dk er en 20wgx2, og mangler tuner+soundbar og så har den kun dvi og vga indgang...
:((
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kunne jo kigge i vores test-sektion...
Af Mokkat
yakken skrev:Du kunne jo kigge i vores test-sektion...
Den i har anmeldt her er 20WGX2, jeg leder efter 20WMGX2. God anmeldelse ellers ;)
Af badsmed
20WMGX2 findes kun i usa. Multimediet er pillet ud af den model som sælges i Europa.
Af Mokkat
fik 5. udskydelse fra dell idag, nu er leveringen den 4/10. Jeg bestilte d 10/9 ffs dell ! !:(

anyways, har kigget en masse reviews igennem af NEC'en (alle gode pånær den på tomshardware. Vil dog hellere stole på Rasmus ;) ) og må sige at den europæiske version ikke er så slem endda. Kunne godt finde på at købe den, tror jeg vil kunne lide det opticlear den har. Ergonomics, udseende og ingen HDCP er ikke supervigtigt.

Men, jeg har lyst til at spille Wii på skærmen. Det ideelle ville være at få en component->vga converter ting, men jeg kan ikke finde en her i DK. Dell'en har s-video in, men den kan ikke køre 480p, og så kan jeg ligesågodt sætte Wii'en til mit lille samsung-lcdtv... Nogen der kan finde en converter?
Af BrunoB
Mokka skrev: anyways, har kigget en masse reviews igennem af NEC'en (alle gode pånær den på tomshardware. Vil dog hellere stole på Rasmus ;) ) og må sige at den europæiske version ikke er så slem endda. Kunne godt finde på at købe den, tror jeg vil kunne lide det opticlear den har. Ergonomics, udseende og ingen HDCP er ikke supervigtigt.
Hej Mokka
Jeg har nærmest brugt 1 måned på at sammenligne reviews af 20" widescreen skærme. Og er endt med at ville have en 20WGX2.

Men pga service situationen for NEC her i DK tør jeg ikke købe en for øjeblikket. Der er bl.a noget i en anden tråd her om at det svenske :( firma der skal forestille at servicere NEC sender brugte erstatningsskærme med både ridser og elsdyrpøller på. Og det gider jeg ikke være forsøgsperson for. !:( !:(
BrunoB

Sådan noget gylle, for skærmen er tilsyneladende kanon :(( :(( :((
Af badsmed
BrunoB skrev:
Mokka skrev:Der er bl.a noget i en anden tråd her om at det svenske :( firma der skal forestille at servicere NEC sender brugte erstatningsskærme med både ridser og elsdyrpøller på. Og det gider jeg ikke være forsøgsperson for. !:( !:(
BrunoB

Sådan noget gylle, for skærmen er tilsyneladende kanon :(( :(( :((
Jeg tror nu ikke det var elsdyrpøller der var på dem :D men du har ret. Hvis man køber en NEC og den går i stykker, så skal man helt klart lave en RMA i butikken hvor man købte den, og ikke bare fejlmelde den hos Anovo. Også selv om NEC siger at det er sådan man gør, fordi så kan man få hjælp fra butikken, i stedet for at stå alene med det.
Af BrunoB
badsmed skrev:.. fordi så kan man få hjælp fra butikken, i stedet for at stå alene med det.
Ja badsmed, ideelt set.
Men hvis vi nu tager MidtData, så tvivler jeg stærkt på, at jeg ville have fået hjælp overhovedet. For f.eks da jeg returnerede Philips skærmen, så forsøgte teknikeren rent korporligt(!) at undgå at modtage pakken af mig.
Tror du sådan en omvendt ville hjælpe mig overfor producenten?
:(
Min konklusion er, at det handler meget om hvor seriøst sælgeren opfører sig, når man skal købe en vare som denne. En vare der med rimelig sandsynlighed skal byttes et par gange.

Jeg selv har mailet frem og tilbage med Enavia i Kbh, som virker meget seriøse og rimelige. Men alligevel tør jeg nu ikke købe NEC´en før serviceproblemet er løst.
BrunoB
Senest rettet af BrunoB 06 okt 2006, 20:47, rettet i alt 1 gang.
Af BrunoB
Ok selv for et elsdyr kan det jo smutte. :o :o
Men vi må nok hellere stoppe denne lidt latrinære afdeling :p
BrunoB
Af Mokkat
Jeg har foresten modtaget min 20WGX2 spritny og helt uden pixelfejl, backlightbleeding og sådanne ting. Så det er et + på statestikken :D

købte ved expressdelivery.dk foresten
Af badsmed
BrunoB skrev:
Men hvis vi nu tager MidtData, så tvivler jeg stærkt på, at jeg ville have fået hjælp overhovedet. For f.eks da jeg returnerede Philips skærmen, så forsøgte teknikeren rent korporligt(!) at undgå at modtage pakken af mig.
Tror du sådan en omvendt ville hjælpe mig overfor producenten?
Det var hvad jeg fik fortalt, da jeg ringede og spurgte on jeg kunne aflevere den første swap og så få mine penge. Hvis de viste at det ikke længere var Infocare, men Anovo istedet, så ville de have lavet en RMA, så de kunne hjælpe mig.
Af badsmed
Mokkat skrev:Jeg har foresten modtaget min 20WGX2 spritny og helt uden pixelfejl, backlightbleeding og sådanne ting. Så det er et + på statestikken :D

Det er godt at høre. Det var min jo også de første 3-4 timer :p :D
Af BrunoB
Mokkat skrev:Jeg har foresten modtaget min 20WGX2 spritny og helt uden pixelfejl, backlightbleeding og sådanne ting. Så det er et + på statestikken :D
Tillykke med skærmen Mokkat. Du må meget gerne lige skrive et par ord om "dyret", når du har brugt den et par uger.
Jeg håber helt ærligt at den holder :)

Og når vi nu er i gang kuku du så ikke lige opgive det såkaldte serial nr på din skærm. Folk i UK og USA mener at vide at der er stor forskel på backlightbleeding afhængigt af dette nr. Bare se følgende citat:
ukendt skrev:From what I've read serial# 63xxxxxx and 61xxxxxx are having more problems than the 62xxxxx with back bleeding.
Hilsen BrunoB