Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Har købt en af de billige C6005, er der nogen der har nogen spørgsmål om denne skærm?

Var i gang med en brugeranmeldelse men det magtede jeg ikke men hvis nogen er på vej til at købe kan jeg da svare på lidt om den indtil Rasmus's anmeldelse kommer online.
Brugeravatar
Af 3Dbenny
Hej

Hvad syntes du om Skærmen dens yde evne, Design, Har du prøvet DLNA i den?

3Dbenny
Af LaMancha
Hej

Nu er jeg slet ikke færdig med at indstille farver og sådan men mit første indtryk er at den performer ganske hæderligt. På helt sort skærm i mørkt rum slipper intet lys ud men det gjorde der på den jeg testede i butikken (fik lov at låne deres baglokale da jeg kendte dem). Så tror det veksler meget.

Nu ved jeg ikke meget om hvad der er "korrekte" farver men synes efter lidt småjustering og alle hjælpemidler er pillet af at hudfarver og sort er ganske fornuftige.

DLNA har jeg lige fået til at køre og det går rigtig godt den æder alle mine vidoeformater inkl. mkv filer. Dog er den lidt sløv i menuerne.

Edit:
Designet er meget fedt :o)
Af Dizzy
Et par spørgsmål:

Hvordan fungerer tilslutningerne? Kan du trække kablerne fornuftigt væk fra skærmen?

Hvilken slags DLNA bruger du? Er det fra en NAS eller en PC og er delingen let at sætte op?

Hvor hurtig er den ved kanal skift? Starter den hurtigt op?

...der kommer sikkert flere spørgsmål hvis det er ok? =)
Af LaMancha
Der følger sådan en form for styringer med til kablerne så man kan trække dem som man vil bagpå, der er tre med med plads til otte kabler i hver.

Trækker DLNA fra PC, hentede Samsung Share Manager, den æder alle formater og det virker så snart man har delt mapperne, har forsøgt med WMP, Tversity og alt muligt andet men Samsungs eget virker bare bedst.

Kanalskift tager mellem ½ og et helt sekund men det føles ikke sløvt på nogen måde - EPG er der ingen forsinkelse på overhovedet ved navigering, tager dog lidt tid om at vise hvad der er på kanalen.

Den tager cirka 3 sekunder om at starte op.
Brugeravatar
Af KristofferA
Kan vi se lidt billeder? :)
Hvordan er shawdow detail? Nogle ulemper som Clouding / Halo eller andet?
Af Dizzy
Jamen det lyder jo alt sammen rigtigt godt. Jeg svinger selv en del mellem 6000 og 7000 serien. Ved bare ikke om jeg nogensinde ville bruge 3D funktionen...
Af LaMancha
Ville mægtig gerne sende billeder men har desværre ikke mulighed for det.

Så 7000 samme dag som jeg købte min kunne dog ikke rigtig vurdere billedet i forhold til. men 3d briller følger ikke med, der skal man indsende en værdikupon til Samsung så sender de dem efterfølgende. Min vurdering var dog at jeg hverken har brug for PVR, 3D eller Youtube, dog er det nok et bedre TV men det kunne jeg som sagt ikke vurdere.

Jeg er ikke så meget inde i alle de ord der, opsummer lig kort så skal jeg lige prøve at se hvad jeg synes :-)
Brugeravatar
Af hans123
Hvad med refleksioner fra lys og sol i skærmen.

Er den mat eller har glasplade foran ?
Brugeravatar
Af hans123
Er den blevet testet med DVB-C signal
Af LaMancha
Der er lidt reflektioner da den er blank men det er ikke nær så slemt som Sonys med glasplade, har fire vinduer ved siden af tv'et og kan fint se noget.

Kører udelukkende med DVB-C så ja det er det, hvad vil du vide?

Har lige rodet med DLNA og den kan sagtens køre BD rips over trådløs N netværk - ret imponerende alligevel :-)
Brugeravatar
Af KristofferA
Vil det sige at den eneste forskel på denne skærm og 6705 er internet appsene?! Og det skal man så give 3.000; kr for?! :s ;;)
Af LaMancha
Vil det sige at den eneste forskel på denne skærm og 6705 er internet appsene?! Og det skal man så give 3.000; kr for?! wacko blink2
Så meget kender jeg ikke modellerne men det kunne jeg forestille mig når det er 6000 serien.
Af LaMancha
Så har jeg fået DLNA til at køre perfekt.

Det er ikke noget jeg har købt tv'et for men hold da op det spiller! Den æder virkelig alt jeg prøver at smide efter den, dog kan jeg ikke få undertekster men det betyder intet for mig.

Efter yderligere justering står farver og sort rigtig flot, eller så godt det kan med at sjusse sig til det med øjnene.

I starten var jeg ikke imponeret over DVB-C tuneren men efter at have set på tvet i et par dage viser det sig at det er kildematerialet der virkelig stinker i mange tilfælde. Så når kildematerialet er godt står billedet også rigtig godt til de småpenge.

Vægbeslaget har jeg dog ikke meget til overs for, det virker godt nok som noget ustabilt bras. Er sikker på hvis der kommer en rystelse i huset så falder det af. Der følger en arm med så man kan komme til ind/udgange men så snart man skyder den ud så tilter tv'et og er ved at falde af ophængene. Det gjorde det ved mig første gang så har ikke brugt armen mere. Dog ingen skade sket heldigvis.