Th@mas skrev:Tænk laver ikke selv deres test, det er stort Tysk testinstitut hvor Testen er udført i samarbejde med andre forbrugerblade i International Consumers Research and Testing, ICRT.
Desuden falder G10 igennem på billedkvaliteten på DVB-C MPEG4 som du ikke tester samt DVB-T MPEG4 i HD og SD som vist ikke kørte da du testede (var det ikke kun MPEG2) så du udtaler dig om noget du ikke har testet..... desuden på strømforbruget, så jeg kan ikke helt forstå du er fornægtende overfor testen da de tester ting du ikke testede. Har du overhovet læst Tænk testen?
Jeg mener forøvrigt at det er en mangel på testene at der ikke testes på DVB-C da en evt. dårlig tuner ikke vil fremgå/fanget af testen og med tanke på hvormange der bruger DVB-C er det vel træls at købe et tv man tror er Award vinder og så laver det et crappy DVB-C billede.
Og nej der er ikke for at flame Panasonic da jeg selv har købt det.
Mvh
Thomas
Som jeg har skrevet i nogle af de tidligere tråde omkring TÆNKs tests, så er jeg udmærket klar over, hvem der står for dem. Jeg har endda flere gange forsøgt at kontakte dem for at få klarlagt deres testkriterier og grundlag, men de har ikke ønsket at svare.
Problemet med testen er jo, at den ikke kun går imod vores testresultater, men hele branchens. Derfor må vi branchefolk jo nødvendigvis rette den nødvendige kritik - uanset hvem der leverer. Det står TÆNK frit for at benytte hvem de ønsker til deres tests, men i sidste ende er de repræsentant for resultatet.
Vi har ikke mulighed for at teste med DVB-C her, fordi der i testlokalerne ikke kan installeres kabel-tv. Der findes heller ikke kabler ude i vejen, fordi det er et industrikvarter. Derfor er vi begrænset til DVB-S og DVB- - desværre.
Jeg kender godt strømforbruget på G10, men vi havde ikke måleudstyret dengang testen blev udført. Det er dog ikke anderledes end mange andre plasma-Tv. Uanset hvad, skal det jo ikke vægte for parametre såsom billedkvalitet.