Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle sammen

Jeg er helt ny herinde, men kunne godt bruge lidt hjælp eller råd i forbindelse med køb af nyt tv til stuen...

For lige, at slå det fast så er jeg forholdsvis åben - jeg har ikke låst mig fast på om det SKAL være LED, plasma eller lign.

Mine krav: Min. 50" og max 60"
Mine behov: Skal 90 % af tiden bruges til at vise alm. tv og resten af tiden til film (blu-ray). Jeg er kunde hos Canal Digital og vil gerne slippe for deres boks, hvorfor dvb-c med mpeg4 er et krav. (som jeg læser det så kan jeg dermed undgå Canal Digital boksen og i stedet benytte deres nye kort som sættes direkte i tv'et)
Endelig har jeg i huset kørende en server med et par TB film som jeg godt kunne tænke mig at kunne se på tv'et. Jeg ved god ikke om dette er muligt og i så fald, hvordan?
Mine forslag: Mit fokus har indtil videre været rettet mod Samsung, men også LG og Sony ser ud til at have nogel spændende ting på vej...
Samsungs nye UE55C8705 ser interessandt ud. Ligeledes gør deres 58" plasma - PS58B855.

Jeg håber, at en eller flere af jer vil tage jer lidt tid og give mig en hjælpende hånd i form af nogle råd.

På forhånd tak.
Af Rod1983
Hej don olsen.

Du kunne evt. vente og se hvad rasmus kommer frem til når samsungs nye tv bliver anmeldt. Mht. B855'eren så er det fremragende tv, men der har/er visse problemer med summen og retention. Ellers så kunne du evt. kigge på en Panasonic G20 som har DLNA og har en kanon billedkvalitet for pengene, med en THX-profil som er meget præcis. En evt. liste kunne se sådanne ud:

- LG-50PK950N/750N
- Sony EX700
- Panasonic TX-P50G20E
- Evt. vente på anmeldelser af samsungs tv og Panasonics VT20/V20

Der kunne sikkert tilføjes et par stykker mere ;) :). Held og lykke med det
Af don olsen
Tak for hjælpen.

Hvis nu jeg skal være helt konkret, hvad ville du/I så anbefale mig af følgende to:

Samsung nye 55" LED (UE55C8705) Pris kr. 25.000 på nettet
eller
Samsung 58" Plasma (PS58B855) Pris kr. 16.600 på nettet

Er den meget store merpris for LED pengene værd for sådan en som mig? O-O
Af Rod1983
Hej igen.

Da jeg endnu ikke har set C8705'eren kan jeg ikke udtale om den. Men B855'eren har jeg set i en "alm." stue og det er et super fedt tv med en rigtig god billedkvalitet. Personlig ville jeg ikke give det ekstra for et "LED tv" (som i virkeligheden stadig er et LCD tv blot med anden baggrundsbelysning). Det du eksempelvis ville spare på strømregning mener jeg ikke retfærdiggøre mere prisen. Ydermere lider nogle modeller af inhomogent baggrundslys, dog mener jeg ikke at det er kritisk. Medmindre man er super uheldig :p.

Så baseret alene på prisen ville jeg vælge B855'eren. Fedt design og god billedkvalitet. Men være opmærksom på de problemer som denne enhed har ;)
Af don olsen
Jeg takker endnu engang 8)

Hvad siger du/I så, hvis nu mit valg pludselig står mellem:

Samsung 58" plasma (PS58B855)
og
LG 60" plasma (60pk950n)

De koster begge ca. 17k

What to buy???
Af xcardman
oven i det andre fejl en 855 har
lige netop Samsung 58" plasma (PS58B855)
skulle også have nogle farve problemer.
har jeg læst, andre har bemærket