Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af fastone
Hej forum.

Jeg har en ældre pc som ikke indeholder Hdmi eller DVi, men kun VGA.
Problemet er bare at jeg har et kabel der går fra VGA i pcen og til RGB i skærmen (Sony KDL-40W5500), men når jeg sætter den til så sker der ikke rigtig noget... Der kommer ind imellem noget grønt flimmer på LCDen, men ikke noget billede.

Nogen der ved om det er den ene eller anden enhed der ikke virker so den skal. Der sidder ved siden af RGB indgangen et VGA stik til PC, men nu ligger jeg ikke lige inde med et sådan så håbede om det ville virke...

På forhånd tak.
Af lak
Det lyder som om du forsøger at proppe dit vga signal in på en komponent indgang på dit tv. Det kan ikke lade sig gøre uden at have en box imellem der lægger sync signalet sammen med en af farverne (mener der er grøn). PC'en sender rgb + h sync og v sync ud på vga stikket. Det lyder lidt som om at der mangler sync.
Så du skal ud og have et vga kabel. Hvis du ikke har et og ikke vil købe et kan du jo smutte ned på genbrugsstationen og klunse et fra en gammel computer skærm. Der er en del af dem hvor man kan skrue kablet af, men også en del hvor det sidder fast.

/lak
Af misha1969
du skal fra pc's vga til dit tv's vga (PC-indgang 15-bens D-Sub)