Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af ralarsen
Jeg synes listen over købsanbefalinger er svær at bruge. Hvad med alle de mange andre fjernsyn der er derude? Fx Sony EX700... den figurerer ikke på listen. Betyder det at den ikke kan anbefales? Eller blot at flatpanels.dk ikke har kigget på den?
Derudover savner jeg lidt flere parametre i listen fx pris, hvilket jeg synes er en væsentlig parameter.

Jeg har så læst grundigt i købsguide, og fandt at man bliver rådet til at tage stilling til følgende:

Prisramme: max 8500,-
Størrelse: Fuld-HD, minimum 40" max 46"
Anvendelse: SD, lidt HD og DVD
Ergonomi: monteres på væg
Design: ikke væsentligt

Yderligere: LCD, min miljøbevidste dagligdag vil ikke kunne klare at have et plasma-panel stående, der bruger dobbelt op på strøm.

Mulighed for internet. Enten wired eller wireless.

Hvilke tv kan I anbefale til ovenstående "krav"?
Af pipper
EX 700 er ikke testet på siden. Derfor er den ikke med på listen.

Plasma bruger ikke dobbelt så meget strøm som et alm. LCD tv.
Vil tro det ligger på ca 20% mere, så det burde ikke være det der skal afgøre dit valg af tv.

Held og lykke med at finde et tv.

Jeg kunne godt fristes til at anbefale dit LG SL8500.
Et rigtig godt tv til en god pris.

mvh
Brugeravatar
Af ralarsen
Men EX500 som er på listen er jo sådan set heller ikke testet.

Hvis jeg skulle bruge listen som den er - hvilket jeg er meget tilbøjelig til, så ville jeg måske vælge LG SL8500...

Men så igen, så har jeg det lidt svært med at vælge et tv, som er snart 1 år gammelt.
Kan de nye modeller virkelig ikke vælte de gamle modeller af bordet?

Ved juletid havde jeg tænkt mig at købe Sony W5500, men så kom de nye modeller, og pludselig gik det op for mig hvor mange man kan vælge imellem.