Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg står og skal til at købe et LCD-tv, men føler selv at jeg er i lidt af et dillemma. Jeg har ca. 6000,- kr. at gøre godt med, og kravet er at det skal være et 40" med 100 HZ.

Som overskriften indikere, har jeg kigget meget på Samsung's LE40B655 og Sony's KDL-40EX500. De virker som gode skærme til prisen, og de eneste forskelle på disse to skærme jeg har fundet ud af, er internet-funktionen på Sony's og så designet - hvor jeg nok heller mest til Samsungs. Men jeg ved ikke meget om skærme,og ville meget gerne høre om i skulle have et bedre alternativer, eller kan påpege hvilke af de to jeg burde vælge?

På forhånd tak,

Lundsgaard
Af pipper
Hej og velkommen til.

Hvis jeg var dig ville jeg se om du kunne finde en butik der havde begge skærme.
Så kan du se dem side om side.

Jeg havde selv Samsungen i kiggerten iden jeg købte tv.
Den har et godt billede. Det har EX500 så også, så det er svært.
Af Lars K
Har set begge to og synes umiddelbart at EX500 har en tand bedre shadowdetail. Dog er den noget sløv i menuerne.
Af pipper
Det er rigtigt at den er sløv i menuerne. Jeg har selv et HX700 og der er det samme problem om man vil.
Af thcleaner
655 har da meget bedre farvegengivelser samt bedre billedebehandlings program
Af Lars K
Jeg synes nu ikke der er meget forskel på dem. Jeg har en veninde med et B655 som jeg har justeret en del på og så har vi et EX500 hængende på min arbejdsplads. Jeg oplever også at 100hz funktionen er bedre på EX500 med mindre artifacts.

Men synes bestemt at Lundsgaard skal se dem live inden han bestemmer sig
Af Lundsgaard
Jeg var netop ude og se de 2 skærme i går aftes, og selv havde jeg svært ved at se forskellen. Men, jeg fik dog indtrykket af, at EX500 virker lidt skarpere, men den grå skinne nederest på tv'et, får det til at virke en smugle mindre "stilren", end det andet - men er jo en smagssag.

Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med EX500?

Tak for de andre svar:)
Af Lundsgaard
Hvad mener i, når i siger at EX500 er sløve i menuen? Er den langsom, eller?
Af lennon
Lundsgaard skrev:Hvad mener i, når i siger at EX500 er sløve i menuen? Er den langsom, eller?
Ja, den er lidt langsom i menuerne.

Vil lige pointere at ingen normalbruger får ret meget ud af at sammenligne to skærme hos en forhandler . Indstillinger,lysforhold og signal er simpelthen så komplekse at det med sikkerhed bliver en helt anden oplevelse hjemme i stuen . Men du kan da evaluere på remote,design,brugermenu o.l . Men billedkvalitet - glem det,og læg det i hænderne på kvalificerede testsites .
Af Kozz
Lundsgaard skrev:Jeg var netop ude og se de 2 skærme i går aftes, og selv havde jeg svært ved at se forskellen. Men, jeg fik dog indtrykket af, at EX500 virker lidt skarpere, men den grå skinne nederest på tv'et, får det til at virke en smugle mindre "stilren", end det andet - men er jo en smagssag.

Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med EX500?

Tak for de andre svar:)
Hej i tråden.

Da jeg skulle ud og have min første flade skærm, så kiggede jeg også efter de 2 skærme, som her er omtalt.

Da jeg købte, var Samsungs lidt dyrere og jeg var også lidt "nervøs", for de noget stærke farver, som Samsung jo er kendt for. Sony er noget mere "neutral" i farverne.

Jeg endte med Sony 40EX500. Og jeg er rigtig glad for det. MEN. Hold da maule en hash påvirket ingeniør, som har skruet det menusystem sammen :( Men det ændre ikke ved min generelle glæde, ved dette denne 40EX500 skærm.
Lundsgaard skrev:Hej,

Jeg står og skal til at købe et LCD-tv, men føler selv at jeg er i lidt af et dillemma. Jeg har ca. 6000,- kr. at gøre godt med, og kravet er at det skal være et 40" med 100 HZ.

Som overskriften indikere, har jeg kigget meget på Samsung's LE40B655 og Sony's KDL-40EX500. De virker som gode skærme til prisen, og de eneste forskelle på disse to skærme jeg har fundet ud af, er internet-funktionen på Sony's og så designet - hvor jeg nok heller mest til Samsungs. Men jeg ved ikke meget om skærme,og ville meget gerne høre om i skulle have et bedre alternativer, eller kan påpege hvilke af de to jeg burde vælge?

På forhånd tak,

Hej L

Vil det sige at du vil vælge imellem en Samsung Skærm fra 2009 og en Sony fra 2010, Syntes du skulle Vælge en LE40C655 ;o)

Håber du finder dit tv :o)

3Dbenny

Lundsgaard
Af TasH
elgiganten har vist et samsung le46b657 på tilbud i næste uge til 5999, det købe jeg ihvertfald
Brugeravatar
Af 3Dbenny
TasH skrev:elgiganten har vist et samsung le46b657 på tilbud i næste uge til 5999, det købe jeg ihvertfald
Det er os et rigtig godt tv, med DLNA, super godt.

3Dbenny