Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Dette Sony 32EX302 LCD tv kan jeg absolut ikke anbefale.

Tv'et blev købt til min datter, istedet for et mindre 19" Viewpia LCD, som var blevet for smårt. Heldigvis er hun ikke kræsen, så hun har ikke sagt noget om billedekvaliteten, eller manglen på samme.
Jeg gjorde den fejl, at tro at LCD tv ano 2010 måtte ha en vis standard, selvom vi snakker tv til små 2995,- kr. Så jeg købte det ubeset, men det skal man bare ikke gøre. Især når man køber det hos Fona, som ikke har retur ret, når varen har været åben.
Hvilken jeg selvfølgelige godt viste på forhånd, så den fejl er min.
Det der er galt med dette tv er, at billedekvaliteten er så ringe, at man tror det er løgn.
Især alm. SD tv er slem, forskellen på analog og digital (DVB-C) er så lille, at man først tror man har lavet en fejl. Kun DR HD står flot, resten af alle tv kanalerne, er uskarpe med masser af slør og dårlig shadow detail....ja jeg kunne blive ved.
Ved dvd, er det hellere ikke meget bedre. Man skal ikke sætte en billig standard dvd afspiller på, så får man igen et uskarp billede med overmættet farver.
Det eneste gode men kan sige om skærmen, er at det har et pænt design og har en god byggekvalitet. Desværre har Sony sparet på ALT, som har indflydelse på billedekvaliteten. Så dette tv kan absolut ikke anbefales, brug lidt mere - eller lad vær med købe noget. Selv mit gamle Samsung 32R87 fra 2007, var flere klasser bedre.
Af Minii
Nu har jeg samme skærm, som jeg købte i Elgiganten. Dog har jeg kun set lidt HD på skærmen, og der synes jeg det var fint til prisen. Gav 2500 for den. Lyder lidt vildt, at du slet ikke kan holde ud at se på den :s
Af kskruger
Nu har jeg efterhånden haft nogle forskellige skærme, i forskellige pris lag. Men det tv skraber virkelig bunden. Derfor vil jeg fraråde andre, at købe dette tv, hvis man betaler bare ganske lidt mere, ja så kan man få en helt anden tv oplevelse/kvalitet.
Af Minii
Tjaa.. Vi kan hurtigt blive enige om, at du nok har prøvet en del flere skærme, og jeg ikke har noget at sammenligne med. Men udfra det, så er jeg fuldt ud tilfreds med skærmen. Begrænset hvad man får for 2500 kr. At Sony ikke har lavet panelet, det er jeg helt bevidst om. Det er forresten lavet i Polen.

- Jeg er som sagt tilfreds med skærmen :)
Af pipper
Jeg syntes det er helt fint med en advarsel om tv'et, men glem nu ikke at det "kun" har kostet 3000 kr. for et 32"
Af lennon
Det minder mig om et udsagn fra OttoAV (tror jeg) : "Hvor billigt skal et dårligt TV være - for at være et godt køb ? ! "
Af kskruger
lennon skrev:Det minder mig om et udsagn fra OttoAV (tror jeg) : "Hvor billigt skal et dårligt TV være - for at være et godt køb ? ! "
Ja, den passer vist meget godt her.
Af Rasmusdj
Jeg stod faktisk og kigget på selvsamme TV på et tidspunkt. Jeg blev fuldstændig skræmt over hvor dårligt billede stod på det. At det kun er HD Ready er en ting, men at det ligner gammelt analogt signal fra 90'erne er decideret skræmmende. Så jeg kan kun følge trop, men det er kun fra at have set det i butikkerne.
Af Minii
Jeg synes nu flere skærme var dårligere end den B3'eren.. Men nok om det :)
Af Dillerbabs
At det kun er HD Ready er en ting, men at det ligner gammelt analogt signal fra 90'erne er decideret skræmmende
HD er vel meget passende på den størrelse TV?