Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket?

samsung le46b535
1
33%
samsung le46b555
1
33%
lg 47lh4000
1
33%
Af TasH
Har kigget lidt på disse tre tv, jeg skal bruge det til hovedsageligt tv på kabelnettet (stofa) spiller nogle timers playstation om ugen og så ser vi en god sjat film.

Mellem valget står mellem
Samsung le46b535
samsung le46b555
lg 47lh4000

Men inde på samsungs hjemmeside kan jeg ikke finde nogen forskel på 535 og 555 overhovedet ud over designet selvfølgelig og de koster jo også det samme +-100kr
Og hvordan er lg i forhold til de to samsung?
Har også haft kigget på phillips 47pfl5604 men kan intet finde omkring det nogle steder?

Valget står på lcd fordi jeg har en meget lys stue. og har ikke lyst til at få plasma. Prisen skal ligge på 6000-7000kr er der andre lcd tv jeg burde have med i mine overvejelser?

HVILKET VILLE I VÆLGE OG HVORFOR?

Tak på forhånd
Senest rettet af TasH 29 apr 2010, 16:38, rettet i alt 1 gang.
Af Lars K
Så vidt jeg husker så har B535 ikke media funktioner som understøttelse af billeder og MP3 osv, og så er kontrasten vist også en anelse ringere plus der mangler lidt HDMI indgange ifht B555
Af rkc
jeg ville vælge lg fordi jeg synes den har et meget bedre billede og et godt 100 hz system bedre betraktningsvinkel og bedre lyd. Kender nogen som har begge modeller.
Af TasH
Tak for svaret nexus, hdmi indgange og usb understøttelse osv. er ikke nødvendig, har ps3 og det er det eneste som skal på via hdmi og ellers skal der bare strøm og ant. stik i tv.

Det med contrasten kunne jeg ikke læse mig frem til nogen steder, glad for du pointerer det.

Andre? bare jeres første indskydelse? ikke nødvendigvis nogen faqs er påkrævet.
Af TasH
Også tak for svaret rkc, lyden er for mig også underordnet da jeg har anlæg som bare skal skal plugges til.

Og er de 100hz, ik kun noget værd når man ser fodbold, hvilket jeg ik er større tilhænger af.

Er der ellers noget der gør at du vil vælge lg frem for samsung?
Af lennon
Jeg ville genoverveje et plasma,som i prisklassen har synligt bedre billedkvalitet end de nævnte . Nu ved jeg ikke om det virkelig er din stue eller fordomme og dårlig rådgivning som får dig til at låse dig fat på LCD ?
Af TasH
Havde et pana 50x20 på prøve godt billed, men skulle have gardiner rullet for, for at få glæde af det og har et lcd samsung nu (3år gammelt) og har ikke dette problem med dette. Jeg har nemlig en meget lys stue, sådan et stort glasparti i ryggen som vender sydvest. så har solen alle de timer jeg er hjemme og har ikke lyst til at have gardinerne rullet for hele dagen.

Har dog overvejet at rykke rundt i stuen men så skal det være for at få et samsung ps50b535 da jeg ikke syntes panas design var så flot igen.

Hvordan er det i forhold til dem jeg har skrevet her?
Af TasH
bump