Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Karsten78
Jeg overvejer en g20 (på trods af evt. støj) men skal lige have styr på lidt detaljer omkring DLNA.

Hvis jeg køber en My book world edition 1 tb. Nas server eller tilsvarende, kan der så afspilles video, billeder musik mm. direkte på skærmen eller skal der en mediaafspiller ind mellem de to eks. en ps3 eller laptop.

Hvad er erfaringerne omkring diverse NAS på markedet? O-O
Af amarone
- Jeg er lige med på en lytter O_O
Har nemlig en Qnap TS 119 NAS, som jeg også gerne vil have til at spille sammen med en kommende fladskærm (kunne meget vel blive en G20).
Er heller ikke helt opdateret omkring hvordan & hvorledes :p
Af preetz
Hey,

Jeg har en HTPC og NAS Synology 107 sat til netværket og en ganske ny G20 stående.

Jeg får en ven på besøg der blandt andet skal hjælpe med kalibrering, i den forbindelse skal jeg nok lige teste og det giver nogle problemer.

jeg vender tilbage.

/Preetz,
Af Lars K
Mener ikke at G20 understøtter MP3 via DLNA...
Brugeravatar
Af radiomand
Du kan godt afspille MP3 musikfiler fra en NAS(m/DLNA) til en G20.
Af amarone
- For mit vedkommende er det mest interessant at høre hvordan samspillet er i mellem G20/NAS med hensyn til JPEG-billeder, film/filmklip o.lign O_O
Af Karsten78
radiomand skrev:Du kan godt afspille MP3 musikfiler fra en NAS(m/DLNA) til en G20.
Det kan godt være mit spørgsmål er dumt, men dlna kræver vel stadig at en af de to enheder der er forbundet, har en form for medieafspiller.

Hvis g20 kan æde mp3, så går jeg ud fra at medieafspiller-delen er i g20 og den så "bare" trækker rå data fra disken?? Hvis afspilleren er i g20 så må der være en række formater der understøttes... Spørgsmålet er så hvilke? Har du evt. en liste?
Af TripleD
Der står noget under anmeldelsen af G20 her på siden om mp3 filer via DLNA, kan læses her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1267447545

Men så vidt jeg kan forstå understøttes .mov og .wmv videoformater ikke. Og ej heller mp3-filer over DLNA.
De kan dog godt afspilles via USB indgangen. Skørt men så'en må det jo bare være...