Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af akanhjo
Hej
Når jeg nu går ud og køber min samsung ps50c7705 skærm med 3d funktion bliver jeg naturligvis en glad gut. Men kan det passe at jeg har ladet mig fortælle at det ikke er muligt at få suround lyd med, imens man ser 3D billede? ..derved forstået at man skal have en forstærker der kan lave HDMI 1.4 for at se 3D samtid med man har hele lyden med?
His der er nogen der ved noget om det må i meget gerne give en fin forklaring på hvordan det fungerer.
Mvh Andreas
Af akanhjo
...efterfølgende kom eg i tanke om at der også er et 3d tv forum og der har jeg tjekket en lignende tråd med næsten samme spørgsmål.. men jeg kan stadig ikke hitte for godt i det..
min nuværende forstærker er en arman kardon avt 645 o den understøtter HDMI. ...og jeg har en ps3 slim. kom frisk
Af Notional
Du kan altid sende surround lyd ud med koaxial eller optisk lyd, men hvis du vil have HD lyd til anlægget, så får du et problem.
De nye 3D BD afspillere løser dette med 2 HDMI udgange: 1 til 3D tv og et til lydanlægget. Hvis du bruger en PS3, så må du have ny afspiller eller reciever.
Af akanhjo
hmm jeg er not happy.. det er jo pisse dyrt alt det skidt.. hvad man kæber i dag er for gammelt i morgen det er da irriterende.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis man køber en afspiller med intern dekodning og analogt 7.1 output, så skulle du da kunne se 3D TV samtidigt med at du får HD-lyd over i dit "gamle" anlæg. Du BEHØVER jo ikke købe den billigste afspiller hvor der kun er HDMI-udgange.