Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Subjekt siger det hele. Jeg har selv et 2 år gammelt sharp tv uden dvb-c tuner i. Det skønne ved dette tv er at der ikke er refleksioner overhovedet.

Jeg vil gerne have et TV med dvb-c og det skal være mellem 46"-50" Budgettet tillader 10-15 tusind. LCD, LED eller plasma er underordnet. Jeg ønsker bare et rigtig godt billede.
Jeg spiller lidt ps3 og ser en hel del HD materiale via min pc gennem min ps3.

Nogle idéer?

Jeg tænkte ellers på de nye Sony, Panasonic, LG og Sharp, men de har også refleksioner. Måske det nye Philips eller Samsung?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De nye Samsung har også reflektioner. Philips kunne være et bud, men jeg har ikke set nærmere på overfladen på 2010-lineup.
jenstm skrev:Subjekt siger det hele. Jeg har selv et 2 år gammelt sharp tv uden dvb-c tuner i. Det skønne ved dette tv er at der ikke er refleksioner overhovedet.
Problemet med den matte overflade er, at at sort ser gråt ud. De fleste producenter tør ikke lave matte skærme mere, fordi de blanke ser sortere ud.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Et bud kunne vel også være Sony EX500.
Af BrianH
Hvad med at slukke lyset og trække gardinerne for?
Brugeravatar
Af jenstm
Jeg har bare læst så meget dårligt om den model af Sony's

Ja, Philipsen er jeg også spændt på.

Kæresten elsker hyggelys, så det bliver svært at sætte en stopper for alle fyrfadslysne og hvad der ellers er. Lidt skal hun jo have lov nu jeg opgraderer til en større skærm :)

Jeg kan selvfølgelig godt se pointen i at det bliver mere gråt. Synes nu ikke at det er et problem på mit Sharp.

Mvh. Jens
Af JohnHammer
Du kunne jo købe et BeoVision10-46 med antirefleksskærm... men ok over budget :)
Af darth nissan
Hvor har du dog læst "så meget dårligt" om Sony EX500 ?
Jeg har næsten kun set det omtalt positivt. Nu er jeg overhovedet ikke ekspert udi fladskærmsTV, har ikke engang et selv, men min mor har lige købt et 40" EX500, og det synes jeg da er ret lækkert. Overvejer endda selv at investere i sådan et, selvom jeg nok hælder lidt mere til et HX700, SL8500 eller måske et Sharp (bliver nok for dyrt).

Men ville da gerne vide hvor du har læst dårligt om EX´eren, inden jeg (måske) selv, farer ud og investerer.
Af retardo
Jenstm:

Synes faktisk dit ønske om at få et TV uden reflektioner, er fuldt berettiget. Kigger selv efter nyt TV for tiden, og har kigget ALLE producenters igennem. Jeg leder selv efter et TV der kan minimere reflektioner en del, da jeg i stuen har store vinduer og lamper samt lys. Problemet er at næste alle sammen kommer med en glossy skærm, og det er mindre fedt efter min mening, da jeg ellers sagtens kunne have fundet på at købe f.eks. en Sony skærm. Men, nu har jeg kigget lidt på Philips modeller, og de bruger åbenbart panaler med mat overflade, så der er ihvertfald en mulighed. Tilgengæld er de vist en del overprice, men det kan man måske blive nødsaget til at betale for, hvis man vil mindske reflektionerne.

Hvis der er andre der har input til nogen modeller der kunne være relevante for os som stadig godt kunne tænkte os et tv der ikke har så mange reflektioner, så skriv endelig:)
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Tja, det eneste uden reflesioner er faktisk at købe en projektor (og et lærrede, selvfølgelig), men så skal du jo stadigvæk trække gardinerne for. Til gengæld kan du få et mega stort billede, helt uden refleksioner :D
Af lennon
Jo mere mat man laver overfladen - jo større kompromis mht korrekt billedgengivelse.
Af retardo
Lennon:

Det er udentvivl rigtigt. Desværre er det et kompromi jeg er nød til at affinde mig med da stuen er så lys som den er. Hellere en mat overflade end at skulle kigge på et spejlbilled af familien:) ikke at der er noget ivejen med familien:)
Senest rettet af retardo 28 apr 2010, 15:14, rettet i alt 1 gang.
Af darth nissan
Nu har, som ovenfor nævnt, min mor just investeret i et Sony 40EX500, og det har ihvertfald ikke noget frontglas, og en ret mat overflade på skærmen. Jeg har ikke observeret refleksioner på det. Jeg har heller ikke ledt efter refleksioner, men der er ihvertfald ikke i en grad, så det springer i øjnene.
Af retardo
Hvis den Sony så lig havde været deres topmodel ala. HX900 og ikke en entry model, så havde den da også været interessant. Men jeg ønsker det bedste der kan opdrives desværre:)