Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nu har jeg i løbet af den sidste måneds tid læst utallige tests af de forskellige formater samt anmeldelser af en lang række fjernsyn. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad jeg skal købe.
Har brændt mig lidt fast på LED-teknologien og vil gerne have et fjernsyn på 42" - 46" (helst 46"). Jeg har et budget på omkring 8000.
Fjernsynet skal bruges til noget så bredt som fodboldkampe, film og lidt gaming samt eventuel trådløs internettilslutning.

Har godt nok også set på et 46" Sony EX500, som har fået gode anmeldelser via andre tråde herinde. Men det er jo ikke LED O-O (cirka 8000 kr)

Derudover har jeg set på Samsungs LED-model: UE40B7070, som godt nok kun er 40" :(( (cirka 8000 kr) - men er det et bedre køb?

Til slut har LG's 42" LED model: 42SL9500 også fanget min opmærksomhed (cirka 8000 kr)

Jeg er helt rundt på gulvet, så jeg håber, I vil hjælpe :)

Venlig hilsen
Morten
Af Dillerbabs
Min kammerat har netop købt en LG 42SL9500 og han er yderst tilfreds. Designet er efter både hans og min mening virkelig flot ligesom billedet er rigtig flot og skarpt.
Havde dog nok købt Sony EX500 af dem du nævner udelukkende pga. størrelsen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I min mening er B7000-serien lidt for plaget af dårlig responstid til at den ubetinget kan anbefales. Det kræver ikke en anmelders øjne at se det slør den trækker i mørke scener.

Hvorfor har du lagt dig fast på LED? Billedkvaliteten er ikke højere blot fordi lyskilden skiftes til LED - bare så du ikke vælger på et forkert grundlag.
Af MortenGrubbe
Tak for svarene :)

Nu vælger jeg ikke kun ud fra størrelsen, selvom en 46" ville være kanon at have.

og til yakken: Man bliver bare lidt betaget af det fantastisk tynde design, synes jeg. Derudover har jeg talt med utallige forhandlere, der definerer LED som "fremtiden" og "det man skal have". Men hvis nu det skulle være et almindeligt LCD-tv, hvad skal man så vælge for 8000 kr? :
Af Nico
MortenGrubbe skrev:Tak for svarene :)

Nu vælger jeg ikke kun ud fra størrelsen, selvom en 46" ville være kanon at have.

og til yakken: Man bliver bare lidt betaget af det fantastisk tynde design, synes jeg. Derudover har jeg talt med utallige forhandlere, der definerer LED som "fremtiden" og "det man skal have". Men hvis nu det skulle være et almindeligt LCD-tv, hvad skal man så vælge for 8000 kr? :
Der masser af plasma tv som også har et smalt design.....

Desuden så er det jeg har markeret med fed bare standard salgs snak fra Elgiganten, Fona osv. lad være med at ligge for meget i det.. Brug i stedet 2 min. på at læse nogle indlæg og artikler herinde så ved du allerede meget mere end ekspedienterne ;)
Af MortenGrubbe
Nu bliver jeg endnu mere forvirret, for jeg har hørt, at plasmaskærme er på vej ud af markedet. Herinde er der jo utallige af mennesker, der laver gode anmeldelser på 1000 forskellige fladskærme.

Jeg får jo aldrig investeret i noget :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du har rigtig snakket med ham gutten ned i El-Giganten, hva? Hvad har de ellers bildt dig ind?

Herinde er der ikke utallige mennesker der anmelder fladskærme. Rasmus' navn står på alle anmeldelserne, så det er én. Jeg har skrevet et par af dem og så er vi to.

Hvis du vil have inspiration ud over "fremtidens LED teknologi", så kig på vores officielle liste over TV, vi anbefaler:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738

Vi har også en lang række artikler, som gerne skulle hjælpe med at luse lidt ud i al salgsgassen:
http://www.flatpanels.dk/artikler.php

Her kan du læse om alverdens TV/monitor-ting, såsom LED, og eks. også finde en guide til TV-køb. Heri er der en lang række emner, som kategoriseres som "ikke vigtige".
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1210750202
Af MortenGrubbe
Det lader til, at jeg har fået mig en hjernevaskning af sælgerne :) Hehe

Men ja, nu er endnu en dag så gået med research. Jeg har fundet mig et fjernsyn, I også har anmeldt herinde: LG 47SL8000 - denne har fået en EISA award samt en topanbefaling af jer og jeg kan få den til 8800 kr - så går jeg vel ikke helt galt i byen?

Jeg takker 1000 gange for din tålmodighed :)
Af MortenGrubbe
- ELLER skal jeg købe LG 47SL9000, som jeg kan få til samme pris? :)
Af darth nissan
Jeg kigger lige med her. Skal snart ud og investere i mit første fladskærmsTV, og har LG SL8000 og SL8500 med i opløbet. Er det stadig et godt TV ? Hvad er forskellen på de 2 egentligt ?

Nu kigger jeg i størrelsen 40"-42", og har, udover LG´erne, Sony EX500 og Sony HX700 på listen. Så kigger jeg på Samsung, men deres modelbetegnelser og enorme udvalg, gør det lidt u-overskueligt. Min favorit er nok Sharp LE820, detsværre er den lige dyr nok....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg vil anbefale dig at se på SL8000 eller SL8500 frem for SL9000/9500. Forskellen på 8000 og 8500 er fronten. Førstnævnte har plexiglas og sidstnævnte har hærdet glas. SL9000 har nogle uheldige skavanker, som du også kan læse om i vores anmeldelse af skærmen.