Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af down
Jeg har tænkt lidt på at købe en WD TV Live. Mit setup er at jeg streamer film fra mit nas over DLNA til mit TV og det virker som sådan godt nok, der er bare lidt bøvl med subs.

Men er der nogle, der kan svare på om WD TV kan vise subs fra en mkv fil eller om subs skal være i en separat fil f.eks som srt? Skal den forbindes til TVet via HDMI eller virker den også over netværk? Jeg kan se at den skulle kunne afkode DTS og lave det om til stereo, men er det så alle former for DTS? Og lige til sidst der skal vel ingen intern harddisk i...?
Af maskus
down skrev:Jeg har tænkt lidt på at købe en WD TV Live. Mit setup er at jeg streamer film fra mit nas over DLNA til mit TV og det virker som sådan godt nok, der er bare lidt bøvl med subs.

Men er der nogle, der kan svare på om WD TV kan vise subs fra en mkv fil eller om subs skal være i en separat fil f.eks som srt? Skal den forbindes til TVet via HDMI eller virker den også over netværk? Jeg kan se at den skulle kunne afkode DTS og lave det om til stereo, men er det så alle former for DTS? Og lige til sidst der skal vel ingen intern harddisk i...?
mht. subs skal jeg lige tjekke. Der er ikke intern harddisk i og jeg har ikke prøvet at streame fra boksen til tv'et via netværk. Jeg mener, at have læst, at man skal streame til boksen og så hdmi til tv'et.

http://www.b-rad.cc har lavet/samlet de fedeste opdateringer til boksen, så den kan meget mere...MEGET... Kig lige der. f.esk tilslutte usb hub, så den kan styre mange flere harddiske og extern bluray/dvd afspiller.

mvh. martin
Af down
Super jeg venter i spænding. Ved du noget om det med DTS? Lige en ting mere, kan den vise 720 og 1080 uden problemer?
Brugeravatar
Af Inside
Hvad angår subs, så afspiller den uden problemer undertekster der ligger i en mkv container. Man tager bare remoten, og vælger options knappen og så kan man ændre subs. er 100% sikker på den også tager .srt/.sub undertekstfiler.

Hvad angår tilslutninger, så skal den sættes til TV'et med HDMI eller lignende.
Af steadi
Jeg benytter tit min WD TV Live til at afspille tv-serier i 720p format. Der er ingen problemer med afspilningen.

Har også prøvet at afspille Kingdom Of Heaven i 1080p, der var heller ingen problemer.

Jeg har dog problemer med at streame 1080p over mit netværk, men jeg er ret sikker på, at problemet ligger i at forbindelsen imellem min stationære og WD TV er trådløs.

Men alt i alt burde der ingen problemer være med at afspille nogle af de to formater.
Af down
Jeg tror du har ret i at det nok skyldes den trådløse forbindelse. Er der nogle af jer der kan svare på, hvordan den gengiver DTS?