Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ambrosius
Hej.
Jeg vil gerne have nyt fjernsyn og har fundet tre modeller jeg godt kunne tænke mig.
Samsung LE40B755, Sony 40EX500 og Sony 40EX700.

Hvilket fjernsyn er bedst til prisen og mit forbrug? Jeg skal bruge det til kabel-tv (stofa), DVD og Blueray/PS3.

Umiddelbart synes jeg alle tre tv har et godt billede og et fornuftigt design, men da jeg er en meget prisbevidst jyde, vil jeg gene have mest for pengene ;)

Håber at få lidt hjælp.

På forhånd tak...
Af ambrosius
Omformulerer mig lige lidt:
Er LED-tv (ex700) de ekstra penge værd?
Giver 200 Hz et markant bedre billede end 100 Hz?
Kan de tre paneler vise 1080p24 i det rigtige format, jævnfør købsvejledningen her på siden?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alle klarer 1080p24 korrekt.

Om du vil betale ekstra for LED må være op til dig. Du får et lavere effektforbrug og en tyndere profil, men du betaler også for det.
Af ambrosius
yakken, tak for svaret. Hvis der ikke er anden forskel på de to Sony modeller end dem du nævner ved jeg godt hvad jeg skal have af de to. Men jeg vil også gerne høre, om der er nogen der har erfaringer i forhold til at gengive mørke billeder, om fodbolden bliver aflang hvis man ser en kamp og sådan nogle ting.
Af Jock
Jeg har selv Sony 40" 4730, hvilket er et rigtig godt tv, der kan det hele, men mon ikke smag er forskellig fra person til person. Nogle foretrækker Sony, mens andre foretrækker andre mærker. Populært sagt, så kan nogen lide moderen, andre datteren, rigtig mange begge to, og meget få ingen af dem.

Jeg kan, for mit vedkommende, varmt anbefale Sony, da jeg kender mærket, både når det gælder tv, harddisc/dvd og lyd. De behersker alle områder fuldt tilfredsstillende. Reparationer er der ikke meget af på deres tv og lyd, mens det ikke er så godt, når det gælder dvd-maskinerne, men her gælder samme problem for alle producenter af dvd-harddisc. Alle dvd-optagere m. eller u. harddisc rammes alt for ofte af fejl.

Selv de dyrere Panasonic-maskiner giver op, når man bruger dvd-delen meget. De kan simpelthen ikke holde i længden. De sidste oplysninger har jeg fra min lokale Expert. De er faktisk ikke specielt glade for at sælge dvd-maskiner, da omkostninger for forretningerne er over gennemsnittet.
Af ambrosius
Jock, tak for dit input. Det er rart at få andres erfaringer.

Jeg har hørt, at Sony mere eller mindre er et Samsung tv i en anden kasse. Er det rigtigt? Hvis man f. eks. sammenligner Sony HX700 og Samsung B755, er der stort set ingen forskel i de tekniske specifikationer.
Af lennon
ambrosius skrev:Jock, tak for dit input. Det er rart at få andres erfaringer.

Jeg har hørt, at Sony mere eller mindre er et Samsung tv i en anden kasse. Er det rigtigt? Hvis man f. eks. sammenligner Sony HX700 og Samsung B755, er der stort set ingen forskel i de tekniske specifikationer.
Ikke korrekt .
Læs nogle test , - det er meget bedre end brugererfaringer. Mange brugere er på 1. eller 2. fladskærm, og har af gode grunde ikke nogen reel sammenligningsgrundlag . Og så har ens øjne det med at tilpasse sig det TV man ser mest på. Et korrekt billede er ikke en smagssag, men en kendsgerning .
Brugeravatar
Af ralarsen
ambrosius skrev:Hvis der ikke er anden forskel på de to Sony modeller end dem du nævner ved jeg godt hvad jeg skal have af de to.
Jeg har selv vaklet mellem EX500 og EX700, men da jeg så de to modeller i Sony Center Hørsholm hængende ved siden af hinanden, så var jeg ikke i tvivl.
EX700 har langt bedre kontrastforhold, og det gør virkelig en forskel.

Jeg har i gennem nu en uge været fast besluttet på at købe EX700, men så blev jeg i tvivl om jeg egentlig ville blive gladere for et andet mærke. Jeg læste bl.a. noget med at memusystemet er langsomt. Nogen der kan bekræfte det?

Men det ender sku nok med at jeg køber EX700 her en af dagene...
Af pipper
Menu systemet er langsomt.
Af ambrosius
Hvad med kanalskift? Har hørt og læst at Sony er over 1 sekund om at skifte kanal. Hvordan er det med Samsung?