Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa,

Har lige fået købt mig en LG 42SL8000. fedt!
Min gamle Panasonic havde ikke hdmi-indgang, så det har jeg naturligvis glædet mig til at få.

Problemet er nu at billedet blinker (hvide blink) når det viser PS3 menuen. Når jeg går ind i et spil, er problemet der ikke. Problemet var der heller ikke før jeg skiftede til hdmi...

Er der nogle af Jer der har en ide om hvad jeg gør galt eller mangler at gøre?

I anmeldelsen nævnes der noget med at man skal vælge 'Just Scan' men jeg har ikke kunne finde denne indstilling, har dansk set-up, hvis det betyder noget?

Mvh
Kasper
Af Martin Sjøstrand
Ved ikke om det er samme problem. Min PS3 lavede også blink, på min samsung 40" ikke helt hvide, men mere blink ala sne på skærmen. Det var forskelligt om blinkene fyldte hele skærmen, halvdelen elleren tredjedel. Jeg løste problemet med et nyt hdmi kabel. Det jeg først havde var det billigste jeg kunne finde, til omkring en halvtredser. Købte så et i bedre kvalitet til 149.- og det løste problemet. Sjovt nok har jeg en ældre Samsung i samme størrelse, 40", i soveværelset, og det havde ingen problemer med det billige kabel.... Kun det i stuen, som er et nyere og dyrere?
Af dexter
Tak for svaret Martin. Jeg har ikke købt noget vildt dyrt stik, gav vidst 150 -hvilket jo er det samme som du gav for det der ordnede dit problem.

Når jeg spiller fifa kører det hele fint, men fifa understøtter så vidt jeg ved ikke 1080p.

Er der nogle andre af Jer der kender til denne problemstilling? Og i så fald kan bekræfte at et nyt og bedre HDMI stik kan være løsningen. Hvis ja, modtages anbefalinger af value-for-money-stik med kyshånd

:)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Genrelt så vil du ikke få nogen bedring med dyrere kabler hvis længden er kort, men i dit tilfælde kan kablet jo være defekt. Det vil være en god idé at få snævret fejlkilderne lidt mere ind ved eks. at prøve kablet imens du afspiller en BluRay-film - gerne fra en anden afspiller end din PS3. Du kunne også blot købe et kabel pr. postordre og teste det. Du vil altid have 14 dages returret, selvom du åbner pakken og prøver kablet (undgå dog at flå emballagen i stykker).
Af dexter
tak for de gode svar.

Jeg har nu fået prøvet med nye HDMI stik -og det var løsningen. lånet et andet billigt stik, og nu står det hele som det skal.

:D