Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Prodigy
Jeg er kommet lidt i tvivl om jeg skal kigge efter en Pioneer LX5090H Brugt/Demo model, eller hellere tage en Pana G20 eller Samsung 8000..

Hvordan mener folk at Pioneer'en står sammenlignet med de 2010 modeller som jeg nævner?

Og hvordan er det egentlig med reflektioner på LX5090H? de billeder jeg har set af den ser ud til at være en god mat overflade behandling.. reflektioner er nemlig et udtalt problem i min stue!
Af xcardman
der er ingen som slår en 5090H endnu.
men en g20 har samme overflade behandling stort set og giver et rigtig godt billede.
samt en g20 har nogle flere ting indbygget
men det kommer igen an på hvor højt du går i billedekvalitet.
men der kommer jo snart en vt20 pan, men prisen er så 20.000
samsung vil jeg ikke købe, hvis du har kigget på de andre to.
Af Prodigy
Der er en del features på G20 som jeg alligevel ikke kan bruge, fx. Harddisk optage funktionen, jeg gætter på at den ikke er anvendelig når man har parabol og dermed ikke bruger en tuner i TV'et...

Er der nogen der har erfaring med at bruge DVB-S i Pioneer 5090 sammen med Canaldigital? jeg tænker på om man kan modtage alle kanaler også HD kanalerne?
Af Nick_S
Det kan du godt ja.

Der er også DVB-S i Samsungs 7000 serie plasma (8000 serien lander ikke i danmark). DVB-S er ligeledes at finde i V20 og VT20 fra Panasonic.
Og alle ovenstående fjernsyn vil understøtte Canal Digital og PVR funktionen.

Jeg er Pioneer ejer den dag i dag. Og skulle jeg ud og købe nyt TV ville jeg ikke vælge Pioneer. Billedet på både VT20 og 7705 fra Samsung lover rigtig godt. Har kun set dem i semi-gode indstillinger, men med en korrekt kalibrering tror jeg godt de som minimum kan måle sig med Pioneer.

Så herfra; V/VT20 eller 7705!
Af snadepind
Jeg har LX5090H. Min kammerat har lige købt G20. Jeg kender ikke Samsung.

Angående billedkvalitet, så bliver man hurtig miljøskadet af at eje en Pio. Stort set alle fladskærme man ser i andres hjem og i butikkernes udstillingsvinduer GENERER øjnene og man kan tydeligt se, at billedet ikke er ordentligt.

Det er en kamp at se fodbold eller film hos vennerne, fordi det er svært at abstrahere fra manglerne i billekvalitet på deres middelmådige fjernsyn (men man må bide det i sig).

G20 er en undtagelse til ovenstående. Dette fjernsyn er absolut til at holde ud at kigge på. Der er stadig et godt stykke op til Pio og jeg kan sagtens se forskel, men til prisen(10k), så er det et ganske rimeligt tv.

Jeg savner en Yousee tuner indbygget i Pioneer, så man kan bruge den lækre fjernbetjening(der klart overgår G20'erens). Men ellers ville jeg til hver en tid vælge Pio'en fremfor G20'eren.

Kan man overhovedet fremskaffe en brugt LX5090? Jeg vil ikke af med mit, så længe, der ikke findes et alternativ i samme prisklasse.

Angående refleksioner, så vil jeg også tro, at LX5090 og G20 har samme egenskaber. Du SKAL indtænke en omgang persienner eller gardiner til stuen. Ellers vil du blive irriteret i de lyse timer.
Af Prodigy
Ja jeg kender ihvertfald til 2 stk LX5090H som står til salg lige nu, den ene som brugt og den anden som demo-model.. men de er jo stadig noget dyrere end G20 fx. er..
Jeg tror jeg tager imod rådet om lige at kigge nærmere på VT20 og 7705, specielt når de har DVB-S tuner..