Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TasH
Endelig har jeg fået overtalt kæresten til at vi skal have et nyt tv, vi skal have et 50" og jeg har kigget lidt på følgende:

Panasonic p50x20
http://www.shg.dk/Fladskaerms-TV/Panaso ... 07930.html

Samsung ps50b530
http://www.cinemagic.dk/shop/samsung-ps ... 5319p.html

Skal bruge det til at se tv på et par timer om dagen, og så spiller jeg også playstation en små 5 timer om ugen og ser en masse film via playstationen også. Og så sidder jeg 3m fra mit fjernsyn.

Jeg har en lidt lys stue men ved ikke om det betyder det helt store.

I skal være meget velkommen til at skrive hvis i synes der er nogle andre jeg burde kigge lidt på i det samme prisleje.

Jeg hælder lidt til samsung da det jo har fuld hd, men har det noget at sige og vil jeg kunne se forskel?

Hvad vil i anbefale, og hvorfor??
Det eneste krav er at det skal være godt til at se tv på, film og spille ps3 prisen kan godt hæves lidt hvis der skulle være noget super lækkert til en små 500kr mere

Hilsen Jesper
Af rkc
Hej samsung 530 koster 5999 ved fleggaard prøv også at kigge på lg pk750
Af TasH
Hva er fordelene ved lgs? frem for de andre 2 jeg er valgt?
Af lennon
Panasonic´en har lavere opløsning hvilket måske er ok til almen brug, - men måske knap så smart til PS3 ?
Af TasH
Er glad for jeres svar, har kigget lidt på lg, har et super fedt design men kan kun finde det til 8000+

Nogen der kender nogle steder det er billigere.

Og vigtigt, hvilket et vil i selv vælge hvis i skulle have et af dem?
Af Novatic
Ellers er der jo også LG PK550.

Kan vist fås til ca. 7k på nettet.
Af TasH
sad også lige og kiggede på 550'eren, den ser sku også okay ud og så er der bluetooth i den til at streame musik osv. over, hvilket jo er ret fedt. men hvordan måler det sig med de andre?
Af Kenned12
Jeg kigger selv meget på LG, men jeg kan ikke se nogle forskelle på PK750N og PK550N!!! og 50PK550 kan købes til ca 6800kr på nette
Af TasH
Nu har jeg siddet og læst lidt rundt omkring, og ser lidt ud til at det måske ikke er verdens bedste ide med et plasma når jeg gerne vil spille ps3 i nogle timer af gangen af og til, eller er dette ikke længere et problem men de nye plasma tv?

Og når jeg har en lidt lys stue er det så også dumt med et plasma tv?
Brugeravatar
Af Bonsai
Det skal du ikke være bange for. Retention idag er ikke så slemt. Og især Panasonic har bedst fået bugt med det.

Jeg har selv plasma. Spiller et par timer ad gangen. Der kommer lidt retention i ny og næ. Men det forsvinder efter et par minutter. Er ikke generende overhovedet. Ses kun ved sort skærm. Og et nyt plasma TV skal bruge ca 200 timer på at blive kørt ind. Så skulle retention næsten forsvinde.

Ingen problemer i en lys stue med dem du har kig på.

Du kan ikke se forskel på HD Ready og Full HD, medmindre du ser Blu Ray eller spiller ét af de 2-3 PS3 spil som findes i Full HD.

HD kanaler sendes kun i HD Ready.
Senest rettet af Bonsai 26 apr 2010, 18:25, rettet i alt 1 gang.
Af Sir Spamalot
Nemoit.dk har 50PK760 til 7000.-

Det er ;;) !:( (B :s 8) billigt!!!!!