Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jpl
Hej,

Jeg har et Samsung model LE40M73BD.
Inden for den sidste måneds til er der kommet blå skygger i TV-billedet, som efterhånden har udviklet sig til at den ene halvdel af skærmbilledet bliver gengivet længere henne på skærmen. Det der bliver gengivet ligner et røntgen-fotografi. Fx hvis man ser nyhederne, så er nyhedsoplæserens ansigt gengivet længere henne på skærmen i røntgen-"farver".

Jeg har prøvet at rykke vores stereoanlæg(magnet feldt!) væk fra TV'et, men det har ikke hjulpet. Jeg har også prøvet at hænge TV'et op på væggen, men det har heller ikke hjulpet.

Er dette en fejl man selv kan justere? Eller er det noget Jeg skal have til reparation hos en professionel? I så fald - hvad vil det sådan cirka koste?

Jeg er lidt kede af at det allerede er gået i stykker, da det "kun" er knap 3 år siden Jeg købte det.

Håber I kan hjælpe.

Mvh. Jesper
Af jpl
Hej Alle

dette Indlæg, er måske minded på at jeg gerne vil vide om man kan sælge det.
Altså om det bare er til at smide ud??
Da jeg har købt et nyt tv.

Jesper
Af Nick_S
Jeg er på ingen måde tekniker, men det lyder lidt som en panelfejl.
I så fald er det bare ud med det. Det kan på ingen måde betale sig at lave.

Dit tv er ret gammelt og har stort set ingen værdi på brugtmarkedet, så ærlig talt ville jeg bare smide det ud. At en professionel overhovedet skal kigge på det vil formentlig være dyrere end salgsværdien.

Til bonus info spiller stereoanlæg og højtaleres magnetfelt ingen rolle når der er tale om fladskærme.