23 apr 2010, 14:07

yakken skrev:Forstår jeg dette korrekt? At man måler som om der er 3 farver (RGB), justerer 3 farver og lader så den fjerde farve stå fast. Så forstår jeg egentlig godt at det hele får et gulligt skær. Den fjerde farve vil jo så stå i "ud af kassen" indstillingen og påvirke hele indtrykket.Remmerboy skrev:CIE-diagrammet måler desuden på yderpukterne i den additive skala, dvs. RGB. Måleudstyret ved ikke at der er 4 subpixels i stedet for 3, så målingen af CIE-diagrammet udføres på samme måde som med 3 subpixels.
Vi medtager generelt ikke de mere avancerede grafer fra kalibreringen, da de forvirrer mere end de gavner for 95% af læserne. På disse kan du dog se individuelle variationer i gammaforløbet mv.

Var selv hos Sony da plasma blev introduceret, og alle vi der arbejdede i prof afdelingen med blandt andet DR som kunde syntes det var noget møj i forhold til CRT. Den mening har jeg selv svært ved at smide i dag, prøver ellers en gang  imellem en reset, men når jeg ser en plasma kommer alle den typiske fejl bare lige til syne først...
 Var selv hos Sony da plasma blev introduceret, og alle vi der arbejdede i prof afdelingen med blandt andet DR som kunde syntes det var noget møj i forhold til CRT. Den mening har jeg selv svært ved at smide i dag, prøver ellers en gang  imellem en reset, men når jeg ser en plasma kommer alle den typiske fejl bare lige til syne først...