Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Andstrup
Jeg hælder mellem disse to fjernsyn og vil gerne høre jeres meninger. SL8000 er lidt dyrere men også 2" større, og med 200hz. Dog en ældre model. EX500 lyder også som en vinder i brugeranmeldelserne. Hvad taler for og imod de to fjernsyn? Holder internet delen på Sony? Skal bruges til PS3, BluRay-film og en masse fodbold i fjernsynet.

Og har nogle kendskab til LG's LD650?
Af sharders
Venter på præcis samme bedømmelse.
Fra øverste sted forlyder det, at der er en fuld test af Sony's EX500 TV på vej, og mon ikke der falder en sammenlignende kommentar af i forhold til LG's SL8000/SL8500 serie? :)
Af Martin R
Sidder også selv og kigger en del på netop de to tv :)
Af fissankp
Tror Jeg ville købe EX500. Dels fordi folk skriver meget meget godt om EX500. De skriver bl.a. der ikke skulle være noget lag og billedet viser en meget flot sort i forhold til den gamle W5500. Der ud over spare du/ i penge og har et produktet, som der kan være større tillid til. Har en ven som har en SL8000, som sik ret hurtigt i stykker:( Tror bestemt ikke i skal købe LG fordi den har 200HZ.

Men dette er bare mine subjektive mening.

EX500 koster ca 5800 på hifipriser.dk (SHG.dk)
men i næste uge 17. kan den købes i føtex til 6400, hvis man godt kan lide, at købe sine produkter i en butik man kan gå ind i ;)
Af red_martians
Noget af det jeg ser på de to fjernsyn er forskellen på betragtningsvinklerne. En sonyskærm reagerer ligesom en samsung(da det er samsungpanel) og det betyder at den forholdvis hurtigt begynder at miste kontrast, og farverne generelt bliver blegere og blegere jo længere ud af vinkel man kommer. Derudover forekommer der ofte balck-crunch. Et fænomen hvor alle gråtoner bliver sort når man sidder ligefor.
LG er noget anderledes på det punkt. Sort bliver underlig grålig når man ser skævt for den(og som Rasmus skriver er det nok kontrastskærmen) Men farverne bibeholdes og virker langt mere levende. Overvej evt. de nye LG-skærme. Deres LE530N er faktisk ret fed,. og har ikke glasset foran, men er kun et par cm tykt.
Af Mighty
Jeg tror det bedste at gøre er at tage og se skærmene i butikken og selv danne sig et indtryk. Det kan være lidt svært at afgøre hvad man skal vælge ud fra de mange personlige meninger her på nettet.

200 hz systemet fungerer ikke specielt godt på LG SL8x00 så det er ikke derfor man bør købe LG. Når det er slået fra synes jeg stadigvæk skærmen er god til hurtige bevægelser.
Jeg ser meget fodbold og det klarer den altså fremragende.

Sort niveauet er heller ikke det bedste på SL8x00.
Til gengæld er billedkvaliteten og farverne virkelig i top.

Har ikke set EX500, men den lavere pris er selvfølgelig en fordel.