Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har slået min gamle PC med et ATI 9800 til mit PQ6000 og det er så vidt jeg ved rigtigt indstillet, men...
Når jeg afspiller Rips med høje opløsninger begynder billedet at hakke - i samme stil som hvis man røg ned på 30 fps mens man gamer. Jeg forstår det virkelig ikke, da billedet glider fint når jeg afspiller rips i lavere opløsning.

Nogen der har erfaringer i den dur?
Af thcleaner
prøv at starte med at sætte din skærm til 24hz
Af Hollu
Tak for det super hurtige svar!

Jeg tilstår med det samme at selvom jeg læste det første link (den tekniske forklaring) forstod jeg det ikke til fulde. Så vidt jeg forstår forsøger mit TV at viser flere billeder end hvad der rent faktisk optræder i video-filen, og det er derfor du foreslår at jeg sætter TV'et til 24 hz?

Jeg er ikke hjemme pt. så jeg kan ikke efterprøve din løsning, men link #2 nævner PowerDvD til at afhjælpe problemet, som er et produkt jeg rent faktisk i forvejen ejer - vil det være en holdbar løsning? Evt. har du foreslag/erfaringer med produkter, som anvender "optical flow" som link #1 siger er det bedste?

Edit: Ok, jeg har læst lidt videre i fht. for 30 minutter siden. Så vidt jeg forstår burde den bedste løsning være 72 hz (spec: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=11520)?
Af thcleaner
powerdvd virker kun til dvder ikke bluray og andre film
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg smider lidt et par generelle observationer ind her:
- Du kan ikke selv styre om dit TV kører ved 24 Hz. Det detekterer selv inputkilden og justerer frekvensen.
- Du kan ikke sende 72 Hz fra din PC til dit TV. Se i din manual for at afklare hvilke frekvenser den understøtter, men 60 Hz er med garanti den højeste frekvens. Hvis du vil have TV'et til at køre ved 72 Hz, så SKAL din film sendes ved 24 Hz.
- Få afklaret hvilket format din film rent faktisk ligger i. Hvis det blot er DVD så er den ikke rippet i 24 Hz.