21 apr 2010, 15:18
Jeg har to Dreamboxe derhjemme (800 HD), og vil egentlig gerne have optimeret alt det der er sat op herhjemme. Det betyder, jeg har 2 parabol antenner med hver især 1 LNB hoved. Min plan er at udskifte LNB hovederne samt antennekablerne eftersom mine kabler er ret gamle og de skal udskiftes. Så jeg vil spørge jer til råds, hvilke coaxiale kabler er gode?. Jeg har overvejet Edison 7mm 4-skærmet coaxial. Men hvad betyder det for kablet om det der 90-100-110 eller 120 dB?
LNB hovederne skal jeg have udskiftet. Dem kender jeg ærlig talt ikke meget til men har læst at Invacom laver nogle gode. Kan se der står 0,3 dB på selve hovedet (som jeg har nu), og har det noget med dæmpningskonstanten at gøre eller?
Evt. hvis nogle af jer kan forklare mig lidt om det, og anbefale et godt sted at købe kablerne?
LNB hovederne skal jeg have udskiftet. Dem kender jeg ærlig talt ikke meget til men har læst at Invacom laver nogle gode. Kan se der står 0,3 dB på selve hovedet (som jeg har nu), og har det noget med dæmpningskonstanten at gøre eller?
Evt. hvis nogle af jer kan forklare mig lidt om det, og anbefale et godt sted at købe kablerne?