Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sjuft
Jeg har fornyligt skiftet den gamle CRT kasse ud med et sony 40" W5500.
MEN jeg er godt nok skuffet over responstiden. Specielt på Wii er det stor forskel.

På den gamle crt, var prikket var man pegede, uden forsinkelse, slør, eller andet halløj.
På w5500 er der en del forsinkelse, så man nærmest "trækker" prikken rundt på skærmen.

Jeg har så haft kig på plasma skærme, da de skulle være MEGET hurtigere. Men jeg har så hørt at den opgivede responstid ikke passer.

Så er der nogle skærme idag som har en rimelig repons tid? på den gode side af 10ms som man kender det fra almindelig pc monitors.

På forhånd tak,
Af maskus
Nu har jeg personlig ikke W5500 men ved, og det gælder faktisk alle fladskærme, at du skal indstille det til det... Evt. gamer-mode... Du kan søge herinde og finde meget mere om det...

mvh. martin
Af Sjuft
maskus skrev:Nu har jeg personlig ikke W5500 men ved, og det gælder faktisk alle fladskærme, at du skal indstille det til det... Evt. gamer-mode... Du kan søge herinde og finde meget mere om det...

mvh. martin
Der er en gamer-mode på W5500, men jeg mærker ingen forskel på responstiden.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Forsinkelse har ikke noget med responstid at gøre. En dårlig responstid vil give dig slør efter objekter, der bevæger sig. Dét du beskriver er inputlag, som du kan minimere ved at benytte "Game mode", som maskus skriver.