Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har en LG 42SL8000 med en Mac Mini tilsluttet VGA stikket (hedder RGB i TV'et). Når man skifter imellem de forskellige input i fjernsynet så markerer den de input som har en enhed tilsluttet (deres ikoner er i farve mens de ikke anvendte er grå). Altså, alle undtaget VGA stikket hvor Mac'en er tilsluttet; denne forbliver grå. Jeg kan stadig vælge den manuelt, og det virker fint. Men nu har jeg fået en Logitech Harmony 555 universelfjernbetjening, og vil gerne bruge den smarte Aktiviteter funktion den har. Jeg har altså oprettet en aktivitet som hedder "Brug Mac", og denne er sat til at tænde fjernsynet, tænde forstærkeren, tænde Mac'en og sætte fjernsynet til VGA input. Problemet er bare at den ikke får valgt VGA inputtet men komponent (?). Jeg kan så bruge den indbyggede Help funktion til at løse problemet, men næste gang jeg vælger aktiviteten sker der det samme. Jeg har mistanker til at disse to problemer er beslægtede.

Er der nogen som har nogen erfaringer med lignede problemer?
Af sharders
Hej
Jeg har samme problem, men desværre ingen anden løsning. Jeg bruger også help funktionen.
Af NobleK
Jeg havde håbet at når man brugte Help så ville den huske det til næste gang, men det gør den desværre ikke.
Jeg tænker på om den ville være bedre til at detektere inputsignalet hvis jeg kørte den ind via HDMI i stedet. Har dog ikke mulighed for at prøve det lige nu da jeg ikke har en DVI til HDMI konverter (Mac'en har kun mini DVI og mini DisplayPort udgang).
Af NS-Genie
Jeg har selv pågældende fjernsyn, dog hverken en logitech remote eller en mac tilsluttet.

Jeg har dog en almindelig computer tilsluttet via HDMI og den bliver blå ligesom alle de andre indgange. Så jeg vil nok anskaffe mig et mini DVI til HDMI kabel og prøve med det. Desuden skulle du også få et bedre billede fra mac'en på den måde.
Af NobleK
Nu har jeg købt et DVI-HDMI kabel og det løste begge problemer. Mit gæt er at den ikke kunne detektere VGA kablet fordi den blev omformet fra DVI til VGA, så den havde måske ikke alle pindene tilsluttet. Som sagt, bare et gæt.
Men nu virker det hele, og Harmony skifter også helt rigtigt.