Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Otto J
Søndergaard skrev:
Det første der sker når man tilslutter sit Philips tv er at man bliver bedt om at lave sin personlige indstilling.
Dén funktion er bare en pop-funktion for dem der ikke kan finde rundt i hvad kontrast, sharpness, brightness og farver gør.
Søndergaard skrev:Den "standard" instilling der er så meget fuzz omkring er bare én blandt en håndfuld faste indstillinger der kan vælges mellem hvis man ikke vil bruge sin personlige indstilling.
Men hvad hjælper det når ingen af dem er særligt gode?

"korrekt billede" er iøvrigt meget andet end farver.
Søndergaard skrev:Den kunne også have heddet "fuld kontrast og pangfarver" men det fylder nok for meget :-). Jeg mener det er ufortjent at der er opstået en negativ stemning omkring Philips tv på den baggrund og som Cableguy skriver laver alle der interesserer sig for deres tv-billede jo deres egne indstillinger
Det er nu ikke helt rigtigt, en pæn mængde af dem der interesserer sig for deres tv-billede, har betalt mig for at lave deres indstillinger.
Af tarok
AV Precision skrev:
lennon skrev:
OttoAV "...Dét der er væsentligt at forstå her er at Philips' indstillingsmuligheder IKKE er "svære" at bruge som sådan. Udover en bunke specielle features der dybest set bare skal slås fra hele dynen, så er det faktisk en meget SIMPEL menu, med meget få justeringsmuligheder. Det er netop dét der er problemet, og dét der gør det svært: Man kan finde en masse ting man gerne vil justere på, men muligheden er der ikke. Dérfor bliver det svært, man ender i en situation hvor man f.eks. kan justere gråskalaen på plads, og så står man med nogle farver der stadig er helt ude i skoven, og så kan man bruge timer på at forsøge sig frem med forskellige kompromis'er, for at finde frem til en indstilling der subjektivt fungerer bedst. Det er _langt_ nemmere at kalibrere et tv der har et komplet sæt justeringsmuligheder, og gør præcist hvad man forventer når man hiver i en justering. 100 justeringer der virker som man forventer, er langt NEMMERE at bruge end 5 justeringer der ikke virker som man forventer, eller justerer på noget andet end dét man har brug for at justere. Problemet er med andre ord netop ikke at Philips'er har for komplicerede justeringsmuligheder, tværtimod er problemet at de er for simple til at man kan udføre opgaven ordentligt.. . "
Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv 8)
Så når TrustedReview når frem til at Philips 9704 opnår 10/10 i billedkvalitet, ja så må man konkludere at TrustedReview slet ikke er TRUSTED Review - eller hvordan skal den tolkes? Er de helt forkert på den?

http://www.trustedreviews.com/tvs/revie ... -LCD-TV/p1

Det skal siges, at jeg ikke selv har fladskærm endnu, men jeg har et familiemedlem, som har gået i overvejselser i flere omgange.
Af lennon
Der findes mange testsites på nettet. Og man kan næsten altid finde nogle som går mod/med strømmen :( Trusted Review er absolut ikke min favorit , - og jeg går også udenom de Norske Din Side.no, Dingz.no samt Tyske AreaDVD.de . Hvis billedkvalitet matters, så læser man bla Flatpanels.dk og HDTVtest.co.uk .
Af tarok
lennon skrev:Der findes mange testsites på nettet. Og man kan næsten altid finde nogle som går mod/med strømmen :( Trusted Review er absolut ikke min favorit , - og jeg går også udenom de Norske Din Side.no, Dingz.no samt Tyske AreaDVD.de . Hvis billedkvalitet matters, så læser man bla Flatpanels.dk og HDTVtest.co.uk .
Problemet er vel at finde ud af, hvem er nærmest sandheden - objektiv betragtet. Alle kan jo lave en selektiv udvælgelse af reviews, som stemmer overens med det man umiddelbart selv synes. Det er jeg helt med på.
Af siccio
Generelt er der lige så mange for Philips tv, som der er imod på diverse testsider.
Er man glad for billedet på Philips tv, ja så er 9704 og 9664 det bedste lige pt fra det firma, til 2010 modellerne kommer.
Så det er smag og behag der afgør hvilket valg man tager.
Dog er Panasonic billigere, Philips er generelt en pakke løsning Ambilight,fjernbetjening,lyd og design.
Design dog individuelt.
Kan godt være Philips aldrig rammer 6500 kelvin og korrekt gamma, men jeg ville alligevel vælge den frem for Panasonic.
Mit individuelle valg.
Af lennon
tarok skrev:
lennon skrev:Der findes mange testsites på nettet. Og man kan næsten altid finde nogle som går mod/med strømmen :( Trusted Review er absolut ikke min favorit , - og jeg går også udenom de Norske Din Side.no, Dingz.no samt Tyske AreaDVD.de . Hvis billedkvalitet matters, så læser man bla Flatpanels.dk og HDTVtest.co.uk .
Problemet er vel at finde ud af, hvem er nærmest sandheden - objektiv betragtet. Alle kan jo lave en selektiv udvælgelse af reviews, som stemmer overens med det man umiddelbart selv synes. Det er jeg helt med på.
Tror såmænd alle reviews er skrevet i god tro, - selv om nogle får skyld for at være købt . Det handler netop om at finde ud af hvad de forskellige anmeldere vægter højest, - og hvordan de finder frem til det. Og der synes jeg , at nævnte testsites meget troværdigt går efter at hylde produkter, som gengiver kildematerialet mest muligt korrekt. Og jeg respekterer absolut, at andre lægger lige så stor vægt på andre ting som design,brugerflade,byggekvalitet,features,pris osv osv. Der findes heldigvis ikke en fælles facitliste for TV køb.

Har man værdsat den måde som et Pio KURO performer billedet på, - så har jeg altså svært ved at se hvad der bagefter får en til at vælge et af de nuværende Philips frem for Panasonic ;;)
Af tarok
lennon skrev:
tarok skrev:
Tror såmænd alle reviews er skrevet i god tro, - selv om nogle får skyld for at være købt . Det handler netop om at finde ud af hvad de forskellige anmeldere vægter højest, - og hvordan de finder frem til det. Og der synes jeg , at nævnte testsites meget troværdigt går efter at hylde produkter, som gengiver kildematerialet mest muligt korrekt. Og jeg respekterer absolut, at andre lægger lige så stor vægt på andre ting som design,brugerflade,byggekvalitet,features,pris osv osv. Der findes heldigvis ikke en fælles facitliste for TV køb.

Har man værdsat den måde som et Pio KURO performer billedet på, - så har jeg altså svært ved at se hvad der bagefter får en til at vælge et af de nuværende Philips frem for Panasonic ;;)
Sjovt Lennon, at du nævner AREA DVD, som et sted, du går udenoml. Hvis du læser deres sammenfatning/sammenligning af fladskærmstv inden for de sidste år, så kommer de faktisk frem til, at Pioneer Plasma tv stadigvæk er med i førerfeltet og er de allerbedste, hvis ellers man udelukkende koncenterer sig om billedkvalitet,

Scrol ned og læs nederst i denne lange "smøre" (AREA DVD er jo grundige)
http://www.areadvd.de/hardware/2010/lcd ... onen.shtml

Men det er så åbenbart noget du ikke synes er værd at tage sig af. :)
Af lennon
Min skepsis mod AreaDVD.de skyldes flere ting. Bla er de næsten altid påfaldende positive overfor de produkter som de anmelder . Og ikke mindst deres anmeldelse af Panasonic G20 var simpelthen FOR positiv, og direkte misinformerende i nogle sekvenser, - hvor de bla fejlagtigt hævder at G20 overgår Pio KURO med gengivelse af sort.
Men jeg læser ofte deres meget grundige anmeldelser, men tar altså deres konklusioner med en stor gran salt . .

Lige præcis Pioneer har næsten samtlige testcrews været enige om, som enestående. Og jeg tvivler efterhånden på, om producenterne overhovedet jagter Pioneers billedkvalitet . Endtil videre får man indtryk af at 2010 modellerne står lidt i stampe vs 2009 mht rå billedkvalitet. Men lad os nu se hvad Sony900, PioV20 og Samsungs topmodeller kan . .