Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens

Jeg skal ud og købe et nyt TV. Jeg ser en del film, fodbold og spiller playstation. Jeg er rimelig bekymret over trailing da det irriterer mig en del når jeg ser fodbold. Vil dreudover gerne have mine film til at ligge på min computer, og så kunne afspille dem fra tv'et.

Jeg har kigget lidt på anmeldelserne er på siden og for mig lyder det somom LG 42SL8500 eller LG 42SL8000 er noget for mig. Hvad er forskellen egentlig på de to. Hvorfor er 9000 serien dyrere når det kun er 100 Hz?

Er der andre TV jeg burde kigge på, jeg skal have 40-42 tommer, og vil bruge op til ca. 10000 kr.

Håber i har noget input.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det har godt nok været vendt en del gange efterhånden, men forskellen på 8000 og 8500 er fronten, som er lavet af plexiglas på 8000 og hærdet glas på 8500. SL9000 er en LED-type, som traditionelt set koster mere, men som i dette tilfælde også er dårligere. Det har ikke noget med frekvensen at gøre.

For andre anbefalinger bør du kigge her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738
Af mrandersb
Det er også dem jeg har kigget på, men synes det er svært at finde ud af hvad der passer til mig. Dem fra LG er de eneste hvor de specifkt i oversigten nævner at der er meget lidt slør.