Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej fladpaneler :)

Håber i kan hjælpe her. Jeg har et par år gammelt Samsung LE40M86BD, og så i en efterhånden ret gammel tråd, at det kunne med en softwareopgradering, køre 24p

Jeg har aldrig rodet med den slags før, og prøvede at kigge i manualen hvordan dette skulle gøres. Den siger så at der ikke kan opgraderes... på trods af den software er gammel, og aldrig skiftet

Jeg ved ikke om jeg har noget signal? Jeg har ikke digital signal.... tror jeg, jeg har ikke meget forstand på det. Jeg har Yousee, men har ikke rodet med digitale kanaler, da jeg alligevel snart skal skifte fjernsyn, og jeg ved den vidst ikke har den tuner jeg skal bruge for at få digitalt tv. Skal jeg have sådan en tunerboks, for at få signal til at opgradere softwaren?

Mvh Martin
Martin Sjøstrand skrev:Hej fladpaneler :)

Håber i kan hjælpe her. Jeg har et par år gammelt Samsung LE40M86BD, og så i en efterhånden ret gammel tråd, at det kunne med en softwareopgradering, køre 24p

Jeg har aldrig rodet med den slags før, og prøvede at kigge i manualen hvordan dette skulle gøres. Den siger så at der ikke kan opgraderes... på trods af den software er gammel, og aldrig skiftet

Jeg ved ikke om jeg har noget signal? Jeg har ikke digital signal.... tror jeg, jeg har ikke meget forstand på det. Jeg har Yousee, men har ikke rodet med digitale kanaler, da jeg alligevel snart skal skifte fjernsyn, og jeg ved den vidst ikke har den tuner jeg skal bruge for at få digitalt tv. Skal jeg have sådan en tunerboks, for at få signal til at opgradere softwaren?

Mvh Martin
Dit problem med dit tv er, at den ikke har en DVB-C tuner, derfor kan du ikke se digital tv via dit Yousee. For at kunne det, skal du købe dig en tv-boks fra Yousee - med eller uden harddisk.
Eller som du selv skriver, købe dig et nyt tv som har denne digitale DVB-C indbygget.

Så vidt jeg ved, kan du ikke opgradere software'en på dit tv. De nye tv fra Samsung, sker det ved at man bruger dens usb STIK.
Af Martin Sjøstrand
Den havde jeg luret, den med at jeg manglede tuneren til digital tv. Så var det jeg tænkte, om DVB-C tuner via boks, var nødvendig for at opgradere?

Men du siger USB stick... vil det sige jeg kan finde softwaren på nettet, lægge den på USB, og så plugge den i tv´et?
Af kskruger
Martin Sjøstrand skrev:Den havde jeg luret, den med at jeg manglede tuneren til digital tv. Så var det jeg tænkte, om DVB-C tuner via boks, var nødvendig for at opgradere?

Men du siger USB stick... vil det sige jeg kan finde softwaren på nettet, lægge den på USB, og så plugge den i tv´et?
Nej, jeg mener ikke du kan opgradere dit tv, kun dem fra fra 2008 og frem.
Af Martin Sjøstrand
Det virker bare underligt, da der findes gamle tråde på nettet, om at den kan opgraderes til at køre 24p?

Og uanset om den kan det, må den da på en eller anden måde kunne få nyere software, siden man har muligheden i menuen for at søge efter ny?
Af noxity
Martin Sjøstrand skrev:Og uanset om den kan det, må den da på en eller anden måde kunne få nyere software, siden man har muligheden i menuen for at søge efter ny?
Den opdatering skal ligge på det digitale net, og det gør de sjældent. Den mest almindelige måde at opdatere TVet på er via USB, men det er ikke en mulighed i dit TV.
Af Martin Sjøstrand
Ok..... Nu skal jeg lige have det skåret ud i pap her :) den har muligheden for at søge efter opdatering, men vil sandsynligvis ikke finde noget?

Du skriver de sjældent er er der. Vil det sige man skal være heldig at søge, den første fuldmåne i det nye skudår, hvor jupiter samtidigt er i sin 3 fase, for at finde den opdatering? :D

Eller er det med helt klare ord, slet ikke muligt på nogen måde at opdatere denne model?

Jeg undskylder hvis jeg er lidt tung at danse med her :o
Af noxity
Hvor at du kan finde en opdatering skal den være sendt ud på det digitale net(Aner ikke hvordan det foregår). Jeg har endnu aldrig oplevet at kunne opdatere et TV på den måde. Det virker som om det ganske enkelt ikke bliver brugt i Danmark.
Af Martin Sjøstrand
Hmm, det var da umanerligt irreterende, når man kan læse sig frem til, at der, som jeg kan se, er i andre lande sendt ud, så det kan opdateres.... nå, men tak for hjælpen :)
Af kskruger
Martin Sjøstrand skrev:Hmm, det var da umanerligt irreterende, når man kan læse sig frem til, at der, som jeg kan se, er i andre lande sendt ud, så det kan opdateres.... nå, men tak for hjælpen :)
Ellers kan du kontakte Samsung support, om der er andre måder du kan opdatere din skærm.

Men er du sikker på, at din skærm ikke er kompatibel med 1080/24p?
Af Martin Sjøstrand
Det tror jeg ikke umiddelbart. Syntes i hvert fald ikke jeg kan se det nogen steder?
Af lak
Der er forskellige måder at opdaterer et tv.
1 USB
2 Internet
3 via DVB-C DVB-T
4 Intern konnektor

Da dit tv ikke har USB og internet er der kun de to sidste tilbage. Via DVB sker nok ikke. Når et firma skal have lagt en firmware ud via DVB-T/C koster det mange penge og de er som regl kun tilgængelige en måned. Jeg har fået opdateret mit tv et par gange fra svensk antenne, men det skyldes nok at det er godkendt til boxer i SE. Externe mpeg4 boxe bliver jævnligt opgraderet lige i øjeblikket mens der bliver rodet med mpeg 4 signalet. Et godt udstyret værksted har desuden også mulighed for at lægge en ny firmware ind via antennestikket.
Den sidste mulighed kræver et besøg på værkstedet.

Kontakt derfor et service center og spørg om de har mulighed for en opdatering.

/lak