Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Funessen
Hejsa

Har hørt meget godt om denne side, og da jeg ikke ved meget om TV så vil jeg spørge nogle kloge hoveder til råds, før jeg smider mine penge ud af vinduet :)

Jeg har sådan set ikke rigtig nogle kriterier, udover den helst skal være 42", og meget gerne skal kunne hænge på væggen.
Og så skal den helst ikke overskride 4500 kr. i pris.
Lyden på TVet behøver ikke være noget særligt, da jeg alligevel sætter højtalere til.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig med at finde det rigtige tv :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan få Panasonic X10Y i 42" til den pris. Det vil nok være bedst til prisen.
Af Funessen
Synes jeg har svært ved at finde den, eller info om den. Har du eventuelt et link? Og hvor vil den være billigst at købe?

Undskyld at jeg er så besværlig :)
Af Funessen
Nu fandt jeg den så, og kan se den kun er HD ready og ikke Full HD. Er det ikke "spild" af penge at bruge næsten 5000 kr på den så?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det vil det ikke. Har du undersøgt hvor ofte du vil få brug for fuld HD, og under hvilke forudsætninger det overhovedet er vigtigt? Fuld HD er en af de specifikationer, som ikke betyder ret meget for den generelle kvalitet og især ikke for et TV så småt som 42". Vi har skrevet adskillige artikler, der handler om emnet, og vores købsguide nævner det også:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 10750202#5
Af Funessen
Okay tak for opfriskningen. Synes selv jeg havde været igennem købsguiden, men det må være glippet. :)