Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg er ved at være tæt på at købe en Samsung UE46B6050 men jeg er i tvivl om jeg skal kaste 2000kr mere efter en UE46B7070 så jeg også kan gå på nettet!

Jeg har også planer om at købe en Ps3 så derfor er jeg i tvivl om det ville være overflødigt med en 7070?

Håber der er nogen som kan hjælpe mig på vej til en beslutning i løbet af dagen, da jeg satser på at købe i morgen :)

På forhånd tak ;)
Af Thomas66
Hej

Jeg har et UE40B7050, og jeg må nok indrømme at internet delen faktisk ikke bliver brugt. Den er utrolig langsom, og MEGET begrænset. Det er da meget sjovt at kunne se youtube film direkte, men det er langsomt og besværligt at skrive søgeord med fjernbetjeningen.
DLNA virker fint hos mig, hvis jeg får valgt film i rette format. Jeg har dog to kollegaer som det ikke virker hos (trådløst).
Så i dag tror jeg, at jeg havde valgt som du påtænker.

Thomas
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
PS3 er DLNA delen i alle fladskærme langt overlegen efter min mening. PS3 har ikke samme internet-funktioner, men til gengæld har den en indbygget browser. Afhængigt af hvilket DLNA program du bruger på din computer eller netværksharddisk er der også rig mulighed for at se video-tjenster og lytte til radiostationer.

Der findes løsninger derude der klarer DLNA-delen bedre end PS3, men jeg vil stadig mene, at det er en af de bedste løsninger på markedet, da man udover DLNA også får en komplet spilkonsol, Blu-Ray afspiller, og så i øvrigt en enhed, som opdateres løbende.
Af Kapper Kuul
Har set Samsungs internet ved en kammerat og synes også at det er noget langsomt og besværligt, så det ville jeg ikke bruge 2k mere på.

Men jeg syns nu heller ikke at ps3 er specielt god til det internet, det er også lamgsomt og besværligt, men den er til gengæld rigtig god til DLNA.

Ved ikke om det hjalp noget, men thats my 2 cents
Af prebsi
Tak for svarene... Jeg tror bare jeg vælger den lille model, for det er mest DLNA delen jeg er interesseret i
Rasmus Larsen skrev:Afhængigt af hvilket DLNA program du bruger på din computer eller netværksharddisk er der også rig mulighed for at se video-tjenster og lytte til radiostationer.
Hvad vil du anbefale at bruge?
Af cybamerc
Bemærk at formatunderstøttelse på PS3 lader en del tilbage at ønske. Den kan bl.a. ikke afspille MKV- og FLAC-filer. Jeg har selv en PS3, som jeg bruger som medieafspiller. På sigt bliver den dog erstattet af en mere fleksibel løsning, da netop MKV- og FLAC-support er vigtigt for mig.
Af Kapper Kuul
Kunne jeg også godt tænke mig at vide... Altså det med radio og video.
Bruger ps3 media server, og tror ikke den kan det...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Nogle DLNA programmer ligger bare radio og video feeds ind, som man kan hente ligesom man starter video. Så når amn f.eks. går ind under video mappen på PS3 vil man også se en undermappe kaldet radio, TV shows eller video feeds.

Jeg har selv skiftet lidt rundt mellem nogle forskellige. Twonky er godt og bredt understøttet - også af Tv (Sony og Sharp vil f.eks. kun acceptere Twonky). Jeg har også brugt TVersity, men det synes jeg er blevet lidt trægt i de nye versioner. Sammen med PS3 kan jeg anbefale PS3 Media Server. Det er gratis :)