Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kenned
Har tidligere haft Pioneer KURO og skal have ny skærm så vil høre jeres mening om hvilken skærm i ville vælge eller kan anbefale.

Har fået en godt tilbud på de 2 nedenstående philips skærme og data på dem er stortset ens bortset fra str. formatet og så har jeg læst at gengivelsen af sort ikke er særligt tilfredsstillende.

Philips 52PFL9704H
http://www.consumer.philips.com/c/tv/90 ... prd/da/dk/

Philips Cinema 21:9
http://www.consumer.philips.com/c/cinem ... 71/cat/dk/

Det er et her og nu tilbud men bør man vente til Panasonic kommer med TX-P50VT20E som lyder rigtig god ?
Af pipper
gasolin skrev:tag panasonicen
Nu bliver jeg altså nød til at komme på banen.

Hvordan kan du skrive at han skal tage panaen når man ikke ved noget om hvordan den er?

TYPISK :((
Af Jeden
pipper skrev:
Hvordan kan du skrive at han skal tage panaen når man ikke ved noget om hvordan den er?

TYPISK :((
Det ka godt være ordvalget er forkert, men det er da rigtig nok at han evt. skal vente til den også er på banen når trådstarter selv nævner den
Af lennon
Hvis du har været glad for dit Kuro, som ubetinget også har været markedets allerbedste TV, så er det nok PanaV20 du skal gå efter. Når vi snakker rå billedkvalitet har Kuroen været enestående, og ifølge Flatpanels har PanaV10 indtil videre været det TV, som kom tættest på - og mon ikke V20 trods alt holder niveauet. . .?
Hvis 21:9 et et tema, så er der ingen vej udenom Philips. men ellers er Philips desværre kendt for at leve deres egen liv mht korrekt billedgengivelse, som ikke just værdsættes af billedentusiaster og anmeldere . Man kan håbe på at det ændrer sig i 2010 line-up, for Philips har et design og en brugerflade som tiltaler rigtigt mange.

Personligt synes jeg at den feature med USB optagelse, som Panasonic,Grundig og Samsung tilbyder er værd at tage med i overvejelserne . .
Af Leviathan
lennon skrev: Når vi snakker rå billedkvalitet har Kuroen været enestående, og ifølge Flatpanels har PanaV10 indtil videre været det TV, som kom tættest på
Det passer så ikke, du glemmer Samsung og B&O, altså ifølge Flatpanels.
Af lennon
Leviathan skrev:
lennon skrev: Når vi snakker rå billedkvalitet har Kuroen været enestående, og ifølge Flatpanels har PanaV10 indtil videre været det TV, som kom tættest på
Det passer så ikke, du glemmer Samsung og B&O, altså ifølge Flatpanels.
Prisen taget i betragtning, synes jeg at B&O er lidt uden for nummer . .

Samsung 850/855 er vel bedste bud, men der har været mange problemer med den, og så fås den kun i 50".
Af gasolin
Jeg har valgt et Panasonic G20 pga af bedre billede en stort set alle alm lcd skærme og den eneste som måske er lige så god eller bedre en Pioneers KURO er (som lennon kommer ind på) panasonic's kommende V20 plasma tv som er noget af det upperligste hvad billedet angår (synes også samsung er godt).

Har altid syntes at Philips laver nogen gode tv men jeg hvis skulle vælge udelukkende pga standard billedet, ville jeg til en hver tid vælge panasonic (men det er heller ikke hel fair at samligne Lcd med plasma).

Philips har som standard nogen billede indstillinger på deres Lcd skærme som giver et forfærdeligt billede (alt for meget kontrast)
Af cableguy
gasolin skrev:Jeg har valgt et Panasonic G20 pga af bedre billede en stort set alle alm lcd skærme og den eneste som måske er lige så god eller bedre en Pioneers KURO er (som lennon kommer ind på) panasonic's kommende V20 plasma tv som er noget af det upperligste hvad billedet angår (synes også samsung er godt).

Har altid syntes at Philips laver nogen gode tv men jeg hvis skulle vælge udelukkende pga standard billedet, ville jeg til en hver tid vælge panasonic (men det er heller ikke hel fair at samligne Lcd med plasma).

Philips har som standard nogen billede indstillinger på deres Lcd skærme som giver et forfærdeligt billede (alt for meget kontrast)
Det samme gør sig gældende for G20

Rasmus kommer selv ind på det af sin test af G20:
"Standardindstillingerne er ikke gode på G20. Både målingerne og billedkvaliteten ved selvsyn bærer præg af at have for kraftige og overmættede farver, hvilket den for lave gamma også bidrager til. En lav gamma er netop medvirkende til at farver kan virke for lyse".

Hvorfor man gå så meget op i standardindstillingerne er mig en gåde. - Vi bruger dem jo alligevel ikke.
Af lennon
cableguy skrev:
Hvorfor man gå så meget op i standardindstillingerne er mig en gåde. - Vi bruger dem jo alligevel ikke.
-men lige præcis her har Philips det problem at det netop IKKE kan kalibreres tilfredsstillende . Så vidt jeg husker magtede Rasmus ikke at kallibrere sig til et billede,som var væsentlig bedre end std. indstillingen, som desværre er lidt "skæv" ifht korrekt hvidballance og farvegengivelse . .
Af Snurrerundtlyd
lennon skrev:og så fås den kun i 50".
Hvad er problemet når det netop er 50-52'' TV han kigger på? Så er det da ligegyldigt om den fås i andre størrelser.
Af Søndergaard
lenon du skrev:
-men lige præcis her har Philips det problem at det netop IKKE kan kalibreres tilfredsstillende . Så vidt jeg husker magtede Rasmus ikke at kallibrere sig til et billede,som var væsentlig bedre end std. indstillingen, som desværre er lidt "skæv" ifht korrekt hvidballance og farvegengivelse . .

Lad mig opfriske din hukommelse fra testen:
Rasmus skrev: Først og fremmest må jeg pointere, at billedkvaliteten på Philips 9664H er meget forskellig alt efter om skærmen er kalibreret eller ej. Philips er blandt de Tv, der har størst gavn af en kalibrering, som sikrer et mere varmt, detaljerigt og blødere billede. Også på 9664H opnår man en kraftig forbedring.
Det første der sker når man tilslutter sit Philips tv er at man bliver bedt om at lave sin personlige indstilling. Den "standard" instilling der er så meget fuzz omkring er bare én blandt en håndfuld faste indstillinger der kan vælges mellem hvis man ikke vil bruge sin personlige indstilling. Den kunne også have heddet "fuld kontrast og pangfarver" men det fylder nok for meget :-). Jeg mener det er ufortjent at der er opstået en negativ stemning omkring Philips tv på den baggrund og som Cableguy skriver laver alle der interesserer sig for deres tv-billede jo deres egne indstillinger
Af lennon
Søndergaard skrev:
Det første der sker når man tilslutter sit Philips tv er at man bliver bedt om at lave sin personlige indstilling. Den "standard" instilling der er så meget fuzz omkring er bare én blandt en håndfuld faste indstillinger der kan vælges mellem hvis man ikke vil bruge sin personlige indstilling. Den kunne også have heddet "fuld kontrast og pangfarver" men det fylder nok for meget :-). Jeg mener det er ufortjent at der er opstået en negativ stemning omkring Philips tv på den baggrund og som Cableguy skriver laver alle der interesserer sig for deres tv-billede jo deres egne indstillinger
Både Rasmus og her OttoAV var jo temmelig negative mht Philips indstillingsmuligheder og ambitioner med samme :

OttoAV "...Dét der er væsentligt at forstå her er at Philips' indstillingsmuligheder IKKE er "svære" at bruge som sådan. Udover en bunke specielle features der dybest set bare skal slås fra hele dynen, så er det faktisk en meget SIMPEL menu, med meget få justeringsmuligheder. Det er netop dét der er problemet, og dét der gør det svært: Man kan finde en masse ting man gerne vil justere på, men muligheden er der ikke. Dérfor bliver det svært, man ender i en situation hvor man f.eks. kan justere gråskalaen på plads, og så står man med nogle farver der stadig er helt ude i skoven, og så kan man bruge timer på at forsøge sig frem med forskellige kompromis'er, for at finde frem til en indstilling der subjektivt fungerer bedst. Det er _langt_ nemmere at kalibrere et tv der har et komplet sæt justeringsmuligheder, og gør præcist hvad man forventer når man hiver i en justering. 100 justeringer der virker som man forventer, er langt NEMMERE at bruge end 5 justeringer der ikke virker som man forventer, eller justerer på noget andet end dét man har brug for at justere. Problemet er med andre ord netop ikke at Philips'er har for komplicerede justeringsmuligheder, tværtimod er problemet at de er for simple til at man kan udføre opgaven ordentligt.. . "
Af Otto J
lennon skrev:
OttoAV "...Dét der er væsentligt at forstå her er at Philips' indstillingsmuligheder IKKE er "svære" at bruge som sådan. Udover en bunke specielle features der dybest set bare skal slås fra hele dynen, så er det faktisk en meget SIMPEL menu, med meget få justeringsmuligheder. Det er netop dét der er problemet, og dét der gør det svært: Man kan finde en masse ting man gerne vil justere på, men muligheden er der ikke. Dérfor bliver det svært, man ender i en situation hvor man f.eks. kan justere gråskalaen på plads, og så står man med nogle farver der stadig er helt ude i skoven, og så kan man bruge timer på at forsøge sig frem med forskellige kompromis'er, for at finde frem til en indstilling der subjektivt fungerer bedst. Det er _langt_ nemmere at kalibrere et tv der har et komplet sæt justeringsmuligheder, og gør præcist hvad man forventer når man hiver i en justering. 100 justeringer der virker som man forventer, er langt NEMMERE at bruge end 5 justeringer der ikke virker som man forventer, eller justerer på noget andet end dét man har brug for at justere. Problemet er med andre ord netop ikke at Philips'er har for komplicerede justeringsmuligheder, tværtimod er problemet at de er for simple til at man kan udføre opgaven ordentligt.. . "
Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv 8)