Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

For to år siden købte vi et Samsung LE40F86BD.

Vi har efterfølgende købt hus og synes, at fjernsynet er for stort til vores nye stue, hvorfor vi overvejer at udskifte det med et 37" Samsung.

Da vi i sin tid købte det, var butiksprisen 15.000,00, men der er jo sket meget siden da og priserne er raslet ned........

Kan nogen herinde mon komme med en realistisk vurdering af værdien på fjernsynet i dag, hvis vi skal sælge det...........?

Hvis det ikke er det rette forum, beklager jeg mange gange......

/Thomas
Af noxity
Først vil jeg lige sige at forskellen på 37" og 40" kun er ca. 7 cm i bredden.

Hvad angår prisen, så er der flere ting der trækker langt ned i prisen:
Ingen reklamationsret
Ingen DVB-C tuner

Måske 3-4000kr. Men jeg ville ikke selv give det :D

EDIT:
F-serien er breddere end normalt pga. af rammen. Så det vil selvfølge give lidt mere.
Af gasolin
vil nu også sige som noxity 37" stedet 40" er ikke ret meget i forskel.Det synes jeg godt nok er at gå for vidt at ville gå fra 40" til 37", kan forstå hvis det er fra 40"eller 42" til min 46"

Altså det i skal have op af lommen for et få et nyt tv i samme elle bedre kvalitet er min det som i kan få for tvet

Kan forstå at 40" vil være for stort i et gæste badeværelse, men have jeg råd købte jeg til min kommende 67 kvm lejlighed et 50" fladskærm (Panasonic G20) og kunne jeg få 55-60"(Panasonic G20) til under 10000kr købte jeg det.

Men det da fint nok at købe et nyt fladskærm for at få mpeg 4 tuner og alt den anden som i måske mangler,at billedet så er meget bedre en samsung (hvem sagde G20)gør vel heller ikke noget.
Af TYBO
Tror du skal være glad for 2000-2500,
Ville ikke selv give så meget da man kan få et federe 50" i dag til 5000
Kan dog ikke forstå jeres beslutning da der er ikke den store forskel til en 37". Havde begrundelsen været flere features og tuners var det forståligt.
Af noxity
TYBO skrev:Tror du skal være glad for 2000-2500,
Ville ikke selv give så meget da man kan få et federe 50" i dag til 5000
Kan dog ikke forstå jeres beslutning da der er ikke den store forskel til en 37". Havde begrundelsen været flere features og tuners var det forståligt.
40" F86: 109,5 cm
Moderne 37": ca. 91,5 cm

Forskel: ca. 18cm

Der er altså en rimelig forskel i totalbredden i dette tilfælde, da F86 er gjort breddere med en plexiglas liste i hver side af TVet.
Men selve skærmbilledet er kun ca. 6,5 cm breddere.