Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle,

Forhåbentligt et simpelt spørgsmål;

Jeg er netop i færd med at ændre mit Dansk Bredbånd kabel-tv til kabeltv fra Yousee. Grunden til ændringen, er at jeg vil have digitalt signal til min samsungskærm, som har indbygget DVB-C tuner (46" 966). For at benytte dette, skal jeg selvfølgelig have et CA-modul samt et programkort fra yousee.

MEN, hvis vi nu forudsætter at jeg allerede har et CA-modul og programkortet... - behøver jeg så at bestille andet end at bestille den alm. tv pakke hos Yousee? Altså, skal jeg have bestilt en eller anden form for digital pakke, før signalet er digitalt, eller kræver det blot en boks (eller ca-modul) og et programkort, for at gøre det analoge signal digitalt?

Håber at spørgsmålet var forståeligt ;) - Grunden til jeg spørger, er at jeg gerne vil teste signalet og programguides osv (gennem venners moduler og kort), inden jeg nødvendigvis binder mig for flere tusinde kroner til først alm. tv-pakker, og siden mindst 999,- for "digitalt kabel-tv".
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I princippet skal du kun have et CA modul og et programkort. Programkortet giver dig det digitale abonnement. Yousee vil have at man opretter en ekstra digital-pakke hos dem, men jeg husker ikke om det er i forbindelse med køb af boks eller CA modul. Husk at du ikke får alle HD-kanalerne uden tilkøb af HD-pakken.
Af -jacob
YOUsee sender både det analoge, og digitale signal til dig, så det eneste du skal bruge er som du selv siger, et CAmodul og et SMARTcard fra YOUsee, for at se de samme kanaler digitalt.

Faktisk kan du se bla. DR, DR2 og TV2 digitalt uden SMARTcard, da de er publikservice kanaler, du skal dog stadig bruge et CAmodul for at modtage signalerne.

Det er først hvis du vil købe HD pakken, FAVORIT pakken, eller have rabat på YOUsee´s egen digitalboks, at det er nødvendigt at gøre andet.
Af -jacob
Nå der fik du lige sneget dig indenom hva YAKKEN?

Er der ikke noget galt med tiden på jeres side? klokken er da ikke 18 endnu.... :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mon ikke det er dig der har indstillet din konto til at vise klokken i en anden tidszone...? Mit indlæg er skrevet kl. 16.54 her på min PC.
Af wizdk
-jacob skrev:
Faktisk kan du se bla. DR, DR2 og TV2 digitalt uden SMARTcard, da de er publikservice kanaler, du skal dog stadig bruge et CAmodul for at modtage signalerne.
Nej det behøver han ikke jeg kan da se de kanaler uden et ca modul.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Du skal have mellempakken for at få de digitale signaler. Jeg husker da jeg købte min Selector (Sagem 60), at jeg blev nødt til at opgradere min programpakke, eller leve med at jeg kun kunne se DR, DR2 og TV2 på Selectoren.
Af mogensj
Der skulle gerne bliver lukket fuldstændig op for alle de digitale kanaler her fra 1. maj. Uanset hvilken pakke du har.
Af noxity
mogensj skrev:Der skulle gerne bliver lukket fuldstændig op for alle de digitale kanaler her fra 1. maj. Uanset hvilken pakke du har.
Av en brandert !

Tjek lige datoen !

Edit:
Og hvad sker der lige for reklamen i bunden ? :o