Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Støjer jeres G20?

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det var måske en idé at lave en aftale med den forinden, der gik ud på, at TV'et kan leveres tilbage hvis det larmer. Du får nok ikke lov at returnere det efter 14 dage uanset hvad. Så må det blive en RMA-sag. Så large er der ikke mange der er, hvilket vel også er helt fair.
Af Benne
Jeg har haft mit 42" G20 i en 3 uger nu, og har overhovedet ikke lagt mærke til om der kommer støj der fra. Dvs at det gør der nok ikke :D
Det er ihvertfald ikke på noget niveau så det er noget jeg bemærker overhovedet...

Og det er ikke mig der er døv ;) har lige udskiftet en Netgear router fordi der kom meget elektronisk støj fra den (den indbyggede strømforsyning)

Ellers er jeg 99% tilfreds med min G20'er... Det eneste jeg er lidt utilfreds med er:

*Når man åbner EPG guiden, så lukker den af for den kanal der vises (Guiden fylder hele skærmen og lyd mutes). På de Samsung LCD jeg kender kører programmet bare videre i baggrunden.

*Syntes at billedet ikke er så godt når man eksempel vis ser fodbold i SD. Der er nærmest en membran omkring spillerne. Er fint nok når der er zoomet ind. Modtager tv igennem antenneforening med DVB-C. På HD kanal er det super fint.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis IFC er aktiveret kan det være årsagen til dine oplevelser med SD signalet.
Af Benne
IFC er slået fra... men det er næsten det samme på begge de Samsung LCD skærme min forældre har. Det er nok nærmere signalet/kvaliteten.
Af gasolin
yakken skrev:Det var måske en idé at lave en aftale med den forinden, der gik ud på, at TV'et kan leveres tilbage hvis det larmer. Du får nok ikke lov at returnere det efter 14 dage uanset hvad. Så må det blive en RMA-sag. Så large er der ikke mange der er, hvilket vel også er helt fair.
Ja det fandt jeg også ud af at der ikke er 14 dages returret, men har fået en god og fair aftale og er jeg så uheldig at have problemer med tvet og det løses 100% til ug så er jeg da en kommende kunde hos av-connection (Dalum Odense, hvor cheffen er tidligere kt med arbejder som jeg har handlet meget med siden jeg fik mit første rigtige hifi anlæg og været fuldt ud tilfreds med servicen)

(Ja jeg købte G20 42" modellen, venter spændt som en lille dreng som var det jul til det bliver onsdag den 28-4 mellem kl 11-12.00 og til om lørdagen der bliver mit tv først rigtig brugt, så bliver en store tv pakke 2 aktiveret)
Af carstenehansen@nakskovnet
Hej !

Mit problem med støj er kun periodisk, der er en smule støj konstant som jeg ikke lægger mærke til med normal lyd på fjernsynet, men en gang imellem støjer det helt vildt i en periode på 1 - 2 timer og så forsvinder det igen. Nu har jeg reklameret over det og håber på en hurtig løsning. hvis der er en løsning ??
Brugeravatar
Af edinger
Jo mere jeg læser og støjproblemer, først med G10 og nu med G20, ja, jo gladere bli'r jeg for mit PX80.

Svage sjæle kan jo fristes til at vælge LCD næste gang (guderne forbyde det) ;)
Af Namnam
Hej, så blev man den heldig ejer af g20 i 50. Mit larmer ikke, dvs muter jeg, så kan jeg fornemme "plasma støj" jeg har altid kunne fornemme om der var et fjernsyn der var tændt, og det er det samme med g20 kan fornemmes hvis muted. Men MUMS et tv, maks tilfreds herfra.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Novatic: Fik du annonceret for denne afstemning på eks. recordere.dk? Med så få besvarelser, så er der ikke helt grundlag for at bedømme noget.
Af Novatic
yakken skrev:Novatic: Fik du annonceret for denne afstemning på eks. recordere.dk? Med så få besvarelser, så er der ikke helt grundlag for at bedømme noget.
At der ikke er mange stemmer gør vel ikke afstemningen mindre troværdig?

Tværtimod kan jeg forestille mig, at hvis man annoncerer det for mange steder, vil fanboys og haters stemme for at støtte eller tilsmøre Panasonic mærket. Derfor jeg er lidt varsom.. men hvis recordere er troværdig, kan det være jeg vil overveje det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvem sagde noget om troværdighed? Dit statistiske grundlag er lidt svagt med så få besvarelser. 20 stemmer er ikke nok til at konkludere noget.
Af efunder
Jeg har lige sat mine forældres nye G20 op. Og der er ingen nævneværdig støj at berette. Med øret helt tæt på er der plasma-støj, ja, men absolut intet som kan være et problem i det daglige.
Af erling1000
@novatic: recordere.dk er fuldt troværdigt, du kan rolig poste der :)
Af hjorth
Jeg tror det er sværere at eleminere støjen fra en plasmaskærm, da det er en dynamisk belastning af switchmodestrømforsyningen der måske svinger mellem 160 og 380watt (målt på g10 med sparOmeter), end hvis belastningen havde været statisk.
/Carsten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7