Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa

Når jeg bruger mit TX-P42G20E til at vise billedet fra min PC, så mangler der ca. 1 cm i topog bund og ca. 2cm i hver side.
Kan det lade sig gøre at få billedet til at fylde hele skærmen ?

På forhånd tak
Venlig hilsen
Asger
Af RasmusGrevy
lavede et indlæg om præcis det samme i går.. håber snart der er nogen der kan svare
Af ckn
Har du prøvet at vælge THX-profilen på tv'et? Det gør jeg på mit V10, og så har jeg billede helt til kant... THX-profilen står overscan og alle andre "forbedringer" fra...
Brugeravatar
Af koenigs
Hvis du har muligheden for det, så brug endelig HDMI og 1080p, så slipper du helt for problemerne.
Asger-P skrev:Når jeg bruger mit TX-P42G20E til at vise billedet fra min PC, så mangler der ca. 1 cm i topog bund og ca. 2cm i hver side.
Kan det lade sig gøre at få billedet til at fylde hele skærmen ?
Mener du, at der er en sort kant hele vejen rundt - eller stikker billedet "ud over kanten"?
Af Asger-P
Hej Bantam

Der er sort kant hele vejen rundt, billedet er lidt for lille til skærmen, den sorte kant er dog lidt større i venstre side end den er i højre.

Hej Koenigs
Jeg bruger allerede HDMI så det gør det ikke alene. :((

Hej Ckn
Jeg prøver det der THX i morgen.

Tak til alle
Venlig hilsen
Asger
Af bantam
OK - så er jeg med.

Mit gæt(!) er, at du har en PC med et ATI-grafikkort - og så er det på PC'en, at du skal indstille "overscan". Jeg har ikke selv et ATI-kort - så jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det er i skærm-driveren, du skal indstille det - eller om du skal bruge programmet "Catalyst".

Hvis du har et NVidia-grafikkort, mneer jeg, at du kan indstille den slags i skærm-driveren (gælder måske også andre grafiikort).
Af Metabaronen
Hej

Jeg havde samme problem med mit panasonic P46G15 men løste det i går aftes.

Jeg bruger Mac Mini som mediecenter så jeg kan selvfølgelig ikke svare for andre systemer. Men her er min løsning.

Der er en overscan funktion i både TV og Mac. Ved at slå overscan fra på TV og til på Mac fik jeg et billede som passede perfekt til skærmen. Det lyder nemt men jeg havde lidt problemer med at finde overscan muligheden på TV.

Var nødt til at vælge fast format 16:9 for at få mulighed for at rode med overscan (menupkt. ikke synligt hvis formatet står til automatisk).

Vh Mikael