Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kenegs
Nu bliver der "hipet" rigtig meget på selve 3D effekten... Jeg kunne jo godt tænke mig at høre, hvordan de præsterer som almindeligt TV...

Jeg tror man bliver træt i længden af at sidde med briller på, og se film aften efter aften... Man vil mindst 90% af tiden bruge 2D signaler, så derfor vil jeg meget gerne høre, hvordan netop dén del af TV'et virkede (især interessant på HX900 modellen).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
kenegs skrev:Nu bliver der "hipet" rigtig meget på selve 3D effekten... Jeg kunne jo godt tænke mig at høre, hvordan de præsterer som almindeligt TV...

Jeg tror man bliver træt i længden af at sidde med briller på, og se film aften efter aften... Man vil mindst 90% af tiden bruge 2D signaler, så derfor vil jeg meget gerne høre, hvordan netop dén del af TV'et virkede (især interessant på HX900 modellen).
Du kan ikke se et almindeligt billede, når Tv'et kører i 3D-tilstand. Det vil være sløret og fremstå som dobbelt.

3DTV betyder dog ikke, at der gås på komromis med 2D. Du kan bare slå 3D fra, og så fungerer Tv'et ligesom et almindeligt 2D. Der er for så vidt ingen forskel mellem et traditionelt Tv der kører i 2D og et 3DTV der kører i 2D.
Af per123
Lars V. skrev:Hej Igen

Jeg havde forventet mere 3D effekt, og synes mest det gav lidt dybde i billedet, var mest imponeret af WIPEOUT hvor jeg endelig følte den svævede foran skærmen.

Tror jeg dropper 3D og køber Panasonic TX-P50V20 istedet.
Som jeg vist skrev et andet sted, tror jeg at mange bliver skuffet hvis de f.eks køber 3D for at se fodbold o.l.

Større afstand = mindre 3D effekt.

Tag f.eks brillerne af når du ser en 3D film. De 'slørede' objekter, dvs objekter hvis højre og venstre billede er forskellige, er objekter der er tæt på. Ved panorering af landskaber er forskellen så lille at billedet næsten står skarpt uden briller.