Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af loomp
For et par dage siden begyndte mit LG SL 8000 42" at lade være med at reagere på min fjernbetjening.

Nå, nye batterier fik jeg sat i fjernbetjeningen, men lige lidt hjalp det.
Når jeg trykker på fjernbetjeningen sker der intet, og dog, for efter ca 1 min tid, så udfører tvet den funktion som jeg tastede på fjernbetjeningen tidligere, nu uden at jeg rører ved fjernbetjening ;;)

Håbløst, så prøvede jeg at bruge knapperne på tvet til at skifte kanal m.m. med, men her var der ingen reaktion overhovedet.

Jeg har også forsøgt helt at slukke for tvet, for så at tænde det igen, og her virker fjernbetjeningen uden problemer i ca. 2 min - derefter sker der det samme som stående ovenover.

Lidt frustrerende - men er der nogle herinde der har oplevet noget lignende eller har en ide om hvad problemet skyldes???
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det lyder usandsynligt, at det skulle være fjernbetjeningen, hvilket du vel også selv er kommet frem til med dine forsøg. Det lyder som en defekt i dit TV, som kræver en servicering. Giv evt. LG et kald.
Af loomp
Har haft ringet til LG support. Og begrundelsen er at der åbenbart pt. forekommer nogle problemer med LG`s tv og Yousee som kanal udbyder.
Der er blevet registreret en del kunder hos LG de sidste par dage med samme problem som mit.

Problemet er, ifølge LG, opstået for et par dage siden, hvor Yousee startede en opdatering af deres systemer, og dette har så fået betydning for brugen af fjernbetjening og tv, hvis man altså har Yousee som udbyder. Og der skulle nu forekomme en "tvist" om hvilken part (LG eller Yousee) der er skyldig i problemet, og hvem der så skal stå til ansvar for en løsning!

Så jeg fik at vide at jeg skulle væbne mig med tålmodighed (ca. 2 uger) og så skulle problemet forhåbentlig være løst!

Syns bare det virker underligt at en udbyder som Yousee skulle kunne få betydning for om jeg kan bruge min fjernbetjening/tv, det er jo hele fjernbetjeningen/tv der "låser", og ikke kun ved brug af kanalskift!!

Har lidt følelsen af, at jeg bliver holdt hen af LG!
Af Mighty
loomp skrev:Har haft ringet til LG support. Og begrundelsen er at der åbenbart pt. forekommer nogle problemer med LG`s tv og Yousee som kanal udbyder.
Der er blevet registreret en del kunder hos LG de sidste par dage med samme problem som mit.

Problemet er, ifølge LG, opstået for et par dage siden, hvor Yousee startede en opdatering af deres systemer, og dette har så fået betydning for brugen af fjernbetjening og tv, hvis man altså har Yousee som udbyder. Og der skulle nu forekomme en "tvist" om hvilken part (LG eller Yousee) der er skyldig i problemet, og hvem der så skal stå til ansvar for en løsning!

Så jeg fik at vide at jeg skulle væbne mig med tålmodighed (ca. 2 uger) og så skulle problemet forhåbentlig være løst!

Syns bare det virker underligt at en udbyder som Yousee skulle kunne få betydning for om jeg kan bruge min fjernbetjening/tv, det er jo hele fjernbetjeningen/tv der "låser", og ikke kun ved brug af kanalskift!!

Har lidt følelsen af, at jeg bliver holdt hen af LG!
Hmmm det lyder lidt som en omgang fis. Burde alle med et SL8x00 og Yousee som udbyder så ikke have samme problem? Jeg har både et SL8500 og Yousee som udbyder og der er ingen problemer her.
Jeg kan ikke forstå hvordan en opdatering fra Yousee kan gå ind og "forstyrre" fjernbetjeningen?
Af Lis
Jeg har LG 42 SL8500 og får også kabeltv fra YouSee. Jeg har ikke problemer med fjernbetjeningen.
Bevares, den skal lige "løbes i gang" (de første par tryk vil den have, at man peger meget direkte på fjernsynet), men derefter er der ingen problemer.
Jeg må give Mighty ret: Det lyder som "noget fis".
Af Reonekot
Jeg synes EPG er blevet bedre på mit SL8500 og Yousee (stadig langt fra optimalt), så der kan måske være noget om snakken, at TDC laver ændringer på deres digitale sende net. Jeg har dog heller ikke oplevet det omtalte problem.
Af Morten_J LG
Hej Alle,

Jeg kan godt forstå, hvis nogen klør sig i baghovedet over at selve TV signalet kan have indflydelse på om fjernbetjeningen virker. Men Yousee har haft foretaget et par ændringer i signalet, som kan have forårsaget denne "bug" i vores software.

Derfor satte jeg vores ingeniør på sagen, og dette issue er nu løst i samarbejde med Yousee.
Brugeravatar
Af Johnjohn
Morten_J LG skrev:Hej Alle,

Jeg kan godt forstå, hvis nogen klør sig i baghovedet over at selve TV signalet kan have indflydelse på om fjernbetjeningen virker. Men Yousee har haft foretaget et par ændringer i signalet, som kan have forårsaget denne "bug" i vores software.

Derfor satte jeg vores ingeniør på sagen, og dette issue er nu løst i samarbejde med Yousee.
ok det lyder godt men har i også løst problemet med EPG eller er der noget på vej, firmware software opdatering, tænker jeg på
mvh
john
Af loomp
Jeg kan med stor tilfredshed meddele at mit LG SL8000 virker igen, ingen problemer med fjernbetjeningen mere!

Så selvom jeg var skeptisk - så holdt ekspertisen fra LG stik. Thanks a lot!
Af GrummeKrumme
Johnjohn skrev:
Morten_J LG skrev:Hej Alle,

ok det lyder godt men har i også løst problemet med EPG eller er der noget på vej, firmware software opdatering, tænker jeg på
mvh
john
Ja hvad med den EPG, kan i ikke lige fixe det, lige så hurtigt? Også med Yousee problemet er.