Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Støjer jeres G20?

Af Kiksu
Ved mit tv kan jeg også sagtens høre plasma-buzzen, og i starten var det også en smule generende, men synes ikke det er så galt mere, så tror måske jeg har vænnet mig til lyden. Ellers er det fordi mit fjernsyn står et andet sted, end før, ved ikke om det kan have nogen indflydelse på hvor tydelig støjen bliver?
Af mcskelle
Leverede mit G20 tilbage i dag!

Da buzzet skifter med billedet kan det ikke ignoreres for mig. Ekstremt ved mute, men hørbart også ved lyd op til 25 på volume-baren. jeg sidder 2,5-3 meter fra skærmen.

Panasonic sagde det var individuelt, og måske forskelligt fra apperat til apparat.
Jeg tror det er et generelt kredsløbsdesign-problem.

Det mit apparat sagde, har jeg i hvert fald nu hørt på 3 butiksudgaver også.

Tjek det før du køber, og se om du er klar til acceptere det.

Suk - billedet var jo ellers fantastisk! :-(
Af erling1000
Returnerede mit 50G20 til ombytning i sidste uge - det var hørbart på mute helt ud i køkkenet (10 m. og 2 døråbninger senere ;;) ) og på dynamisk og normal var lyden hørbar op til halv volume. På THX-mode var den lidt lavere men ikke lav nok overhovedet. Håber på en stille lille en her på fredag :p
Af Novatic
erling1000 skrev:Returnerede mit 50G20 til ombytning i sidste uge - det var hørbart på mute helt ud i køkkenet (10 m. og 2 døråbninger senere ;;) ) og på dynamisk og normal var lyden hørbar op til halv volume. På THX-mode var den lidt lavere men ikke lav nok overhovedet. Håber på en stille lille en her på fredag :p
Wow, lyder altså vildt - 10m :o

Men krydser fingre for dit næste - men alene udfra afstemningen nu, tegner det altså ikke for godt.

Af de 11, oplever 5 konstant summen, mens 4 bemærker det i stille scener eller på mute, mens kun 2 overhoved ikke hører noget... ringe af Panasonic.

Godt nok skal man tage højde for fanboys eller haters, men min oplevelse med FP er generel god, så regner med at det er et troværdigt resultat.
Af LunD^
Jeg kan også sagtens høre mit X10Y, i starten var jeg meget irriteret over det. Men nu lægger jeg ikke mærke til det mere. Jeg kan stadig høre det, men det er ikke længere noget jeg tænker over.

Dog synes jeg ikke det kan være rigtigt et TV skal larme så meget. Jeg sidder 2-3 meter fra det, og det er hørbart ved alm. volume.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mit eget LX5090 har også en ret markant summelyd lige foran TV'et i mere end 3 m afstand. Hvis jeg ikke kører i sparemode 2, så er lyden hørbar længere væk (min stue tillader ikke test af dette).
Af lak
Er der egentlig nogen der ved om Buzz lyden stammer fra selve plasmaskærmen eller elektronikken der driver den?

hilsen

lak
Af gasolin
Lyder ikke godt med den summen. Tinitus afhænnig af styrken,kan man vende sig til, men det må da helt klart være et problem med et tv, et tv skal bare ikke larme.

Hvordan ville det ikke være hvis man have et hifi anlæg der brummede hele tiden så det umulig gjorde musik ved lav lydstyrke. Visse ting larmer som en bærbar(pga blæser) og andre gør ikke, for mit vedkomne skal et nyt tv i 2010 ikke have anden lyd en den der kommer ud af højtalerne.

Måske kommende ejere af et Panasonic TX-P42G20E
Af Novatic
Ja, og det er pudsigt, hvad folk vil finde sig i.

Kan ikke være rigtigt, at når man giver 10000kr., så skal indstille sit tv på lave settings, for at kunne holde det ud.

Svare til altid køre 50km/t i en Ford Mustang.

Og tror helt ærligt, at de fleste normalt hørende mennesker aldrig kan vænne sig helt til høj frekvente lyde. Min blæser i computeren fx kan jeg godt ignorerer idag, mens den høje tone fra min brors gamle CRT skærm stadig går i kraniet på mig, selv efter flere år. Der er altså tale om forskellig slags støj, og det kan især blive en plage, hvis det er i bestemte scener (lyse billeder), at det bliver højest. Så vil det altid opfattes.

Surt, for jeg kan ellers godt lide plasmas plus sider (god sort, mere naturligt billed), men støj ulempen er simpelthen en plage. Og synes det er synd for dem, der bliver fristet udfra anmeldelser til, at investerer mange tusinde kroner, for så at blive generet af buzzen. Der mener jeg så nu, at Flatpanels burde give en advarsel, for trådene med klager er nærmest poppet op overalt lige siden starten af Marts, og at se på afstemningen gør ikke ligefrem en optimistisk overfor problemet.

Formålet med siden her er jo at vejlede folk til, at gøre gode køb og give dem en skærm, som de kan nyde, og var lige selv ved at hoppe i efter Rasmus anmeldelse.

Håber bare ikke, at dem jeg har rådet at købe G20 efter de rosende ord selv har endt med en brumme maskine - det ville altså virkelig give mig dårlig samvittighed.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Pt. ser afstemningen jo ikke afskrækkende ud. Der må et større datagrundlag end 15 personer til før vi kan sige noget om den generelle tendens. Måske du skulle annoncere din afstemning på recordere.dk så deres brugere kunne kigge forbi og stemme.
Af mad-s
Jeg har haft G20 hængende i 3 uger nu, og jeg er fuldt ud tilfreds!!

Der kun kun en svag summen nede i venstre hjørne, som andre også har påpeget... MEN så skal man også have hovedet helt hen til skærmen!!

Om jeg har været heldig at få en af de "lydløse", eller om andre bare har været uheldige ved jeg ikke.. Jeg kan klart anbefale skærmen, men det er alle i andre nok ikke enige i ?! ;)
Af lak
Læste lidt her: http://www.avforums.com/forums/plasma-t ... z-fix.html

Hvis der nogen der har et plasma der larmer som har mod på at prøve det ville det være fedt med lidt feedback.

Jeg er i hvert fald ikke længere så bange for at købe en G20, men venter lige på testen af sharp le820 :D

/lak
Af gasolin
Som nævnt er jeg måske kommende ejer af en Panasonic TX-P42G20E plamaskærm. Men hvad nu hvis jeg er så uheldig at få en skærm der larmer mere en jeg kan holde ud ? hvordan står jeg så med at få den byttet til en anden model eller lige frem få pengene tilbage ? jeg har besluttet mig for at ville købe tvet med forsikring(6år) til ca 8500kr hos Av-connection (det at de kan levere tvet til min hoved dør (2 sal th) tæller med foruden at deres forsikring er på 6 år mod Klubbens kun 5 år)

PS: ved godt der er 14 dages returret men jeg kunne jo risikere først at få problemet efter de 14 dage er gået.

Burde man ikke forsøge at lave en liste over de mest populære fladskærme såvel lcd som plasma der ikke larmer,buzzer,støjer så meget at det er et problem ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7