Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nu har jeg ventet siden midt december på ovenstående tv, og havde egentlig givet op - og har på det seneste ventet på hvad 2010 modellerne kunne levere.

Idag, da jeg kom hjem fra arbejde lå der en besked fra min lokale tv-pusher, at nu var den faktisk kommet hjem, og om jeg stadig er interesseret. Og det ved jeg faktisk ikke om jeg er, så derfor vil jeg gerne have lidt input.

Mine egne tanker, sådan lige:

- Jeg er meget afhængig af ikke og have en blank overflade, da solen står direkte ind i stuen 80 % af dagtimerne, og det har 9664'eren.

- Jeg er lidt ligeglad med 3D, da det højst sandsynligt ikke er 100 % gennemført (endnu), jeg havde ellers overvejet et 3D ready tv, da jeg regner med at skulle have tv'et i mange år - og hvem ved om det pludselig slår igennem ;)

- Er billedekvaliteten på 2010 modellerne så meget bedre end 2009? Jeg er godt klar over at f.eks. G20 nok slår den, men hovedsageligt pga. pkt. 1 og så plasma-'buzz', så er jeg ikke interesseret i plasma. Men hvad med de nye Sony (som er ude allerede nu), er de bedre? De har godt nok også blank skærm, så vidt jeg har set, indtil videre.

- Pris, den koster mig 15k, det er jeg sådan set ok med (også sammenlignet med internetbutikkerne lige pt.), men jeg har set at andre fjernsynsproducenter har holdt prisen rimeligt nede i forhold til "sidste" års modeller. Så hvis jeg kunne vente et par måneder mere, så ville de fleste producenter være helt ude med deres 2010 line-up, og så ville jeg få et "nyere" tv.

Hvad skulle jeg ellers overveje? Hvad er jeres tanker? :)
Af siccio
Hej Cami
Svært at sige om 2010 modellerne er bedre i Philips ihvertfald, da de ikke rigtigt er på markedet endnu.
Der kommer heller ikke lige foreløbigt en model der tager over fra 9664, da det enten er den nye 8000 serie, eller 9705 som eneste i 9000 serien.
Dog bliver 9705 i 46" nok omkring eller over de 20.000 kr. mit bedste bud.
Om de nye LED i 8000 serien bliver bedre, tja godt spørgsmål?
Dog vil jeg mene 47PFL9664 ikke er helt tosset til 15.000, hvis man er til Philips tv ihvertfald.
Ventetiden kan også risikere at blive lang på de nye modeller, Philips rider ikke samme dag de sadler, har du jo selv erfaret ved at vente.
Af cami
Hej Siccio

Tak for dit input. Det jeg egentlig selv er mest bekymret for, er hvad jeg får for pengene lige nu, kontra om et par måneder, når de nye modeller kommer. Som du selv siger, så er der jo ikke 2 9000 modeller mere :)

Findes der noget officielt om 2010 Philips priser?
Af blackbox100
har selv en 47pfl9664 og har haft den siden december, det er et suverænt fjernsyn, med nogle rigtig gode tunere

mit sidder på væggen overfor et vindue, og vi føler os ikke generet af genskin fra solen

har opdateret softwaren nogle gange, og det spiller perfekt, dog er selve internet delen med youtube noget træg i idet, men det har vi så vores mediecenter til

mvh Carsten
Af blackbox100
har selv en 47pfl9664 og har haft den siden december, det er et suverænt fjernsyn, med nogle rigtig gode tunere

mit sidder på væggen overfor et vindue, og vi føler os ikke generet af genskin fra solen

har opdateret softwaren nogle gange, og det spiller perfekt, dog er selve internet delen med youtube noget træg i idet, men det har vi så vores mediecenter til

mvh Carsten
Af siccio
Prøv at tjekke avforums og gå ind i tv sektionen under 3d tv, der findes en lang tråd om Philips 8000 og 9000 serie med ca priser godt nok i pund.
Så svært at sige hvad priser vi får her i landet endnu.
Af cami
Hvis andre skulle være interesseret, så står de her: Link

40PFL8505 - £1600
46PFL8605 - £1900
52PFL8505 - £2400

32PFL9705 - £1400
40PFL9705 - £1900
46PFL9705 - £2500
58PFL9955 (21:9) - £4000

Men hvor reelle de er, og om de kommer til at passe overhovedet i DK aner jeg ikke - men lad os bare lege lidt med:

Det skulle så være 9705 i 46 tommer, den koster 21.250 (x 8,5), og så er elektronik en tand dyrere i dk (plus lav kurs), så listeprisen ender vel på 24.999, og så vil den endelige forhandlerpris vel ende på omkring 20.000... Og det er trodsalt 5k mere end de 19.999 som 47pfl9664'eren står til idag...

Hvis man valgte 8605'eren, så koster den 16.150 (x 8,5), som så nok ville ende på de 19.999 som 9664'eren koster...

Tjah....! Har stadig ikke truffet en beslutning. O_O
Af siccio
Tror ikke de teoretiske priser du kommer med der er helt ved siden af ca. 25 kilo for 9705 i vejl. pris lyder meget rigtigt.
Har selv kigget meget på 9664 og 9704 siden sen efteråret.
Bare skuffende at de har været utrolig vanskelige at finde.
Godt nok er 9704 i 40" de fleste steder, men var nu mere 46" udgaven som jeg har kig på.
Og nu da 9705 og den nye 8000 serie er ved at være på banen er det så spørgsmålet om hvad man vælger.
Havde håbet på eventuelt prisfald på 46" 9704 men manglende tilgængelighed sker det dog næppe.
Bliver også spændene at se 2010 ambilight funktion, som skulle være optimeret.
Eneste eventuelt problem kunne være hvis Philips er lige så længe om at få disse modeller på markedet som vi har set seneste år.
Så snakker vi jo først efterår før 9000 modellen står i fysiske butikker.
En problem de markedsfører sig mærkbart hurtigere frem med nye produkter inden de "gamle" når butikkerne :s
Dog ikke noget nyt i at topmodeller næsten aldrig er på lager, da det primært har været 5-7 og til dels 8000 serien fra sidste år familien danmark køber.
Af cami
Jeg købte den igår aftes, og fik set lidt film efter. Og indtil videre, så er jeg meget glad for den.

Mange tak for jeres input. :)

PS. Den lokale Expert hvor jeg købte den fik 2 ind af døren de egentlig ikke havde regnet med, så mig og en anden (der havde ventet siden november), var de første i køen :)

Men jeg har også siden hen opdaget at f.eks. proshop havde fået den på lager, så det kan jo være at Philips endelig har fået dele til at gøre dem færdige!
Af ulvaren
Hej

Har lidt svært ved at forstå du ikke har kunnet få det før, bestil og fik levert 47PFL9664 for ca. 3 uger siden.