Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har fået rykket lidt ved mine ellers faste principper i denne uge, idét at jeg i går blev lidt forelsket i et Philips tv, efter at have fået en god snak med en kompetent sælger i Elgiganten (ja, det troede jeg heller ikke på fandtes! :P). - Jeg gik dog (heldigvis) ikke så langt, at jeg købte det.

Til gengæld gik jeg hjem og læste lidt nærmere på philips 8-serie, og i dag har jeg så været ude og investere i et Philips 42PFL8694H, og jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogen der har nogle erfaringer med denne skærm.

Jeg fik i øvrigt i en hurtig handel, en god pris på 8.000kr hos Expert.
Den står til 9.995,- på deres hjemmeside, og det billigste jeg kunne finde den til på nettet var ~8.200kr hos Proshop.

http://www.expert.dk/default.asp?state= ... D}&nodeid=

Så nu venter jeg i længsel til på fredag, på at jeg kan hente skærmen.
I mellemtiden tænkte jeg, at der måske var nogle der sad derude, og var ivrig efter og dele nogle erfaringer?

- Hvis det ikke er tilfældet, skal jeg nok dele de erfaringer jeg gør mig, så snart jeg får den hjem i stuen :D
Af siccio
Tillykke med dit nye tv :)
Ikke for at skuffe dig, men du er vel klar over at Philips smider en masse nye skærme på banen her i foråret/sommer?
Nok også derfor du fik god rabat.
Ingen ved dog om de nye absolut er bedre, bare til orientering.
Af killmaster
Ja, alle producenterne er jo liiige om hjørnet med de nye modeller (og nogle er så allerede landet).

Men jeg formoder at philips nye serie vil følge designet fra 9-serien, og det bryder jeg mig ikke særlig meget om...

Jeg er primært gået efter lyden, da nærmest alle tv i dag jo er full-hd og 100hz og truemotion+ picture perfect balance crap :P

Jeg var overrasket og imponeret over den gode lyd i netop den model jeg har købt. Så håber jeg bare at det lever op til oplevelsen, når det kommer hjem i stuen :)

Så har jeg også altid været lidt fascineret af Ambilight, selvom jeg primært hører at folk slår det FRA :) - Men det er jo altid noget, at man KAN slå det fra. Så har man da prøvet det :D
Af steen_c
Jeg kan godt forstå du glæder dig til skærmen kommer hjem, den er en god skærm du har købt, til en god pris.

1 ting jeg ikke forstår, først roser du sælgeren i Elgiganten og derefter skriver du at du (heldigvis) ikke købte, det er da modstridende.

Men det er en god skærm du har købt, du kommer ikke til at fortryde
Af BrianH
Sådan et vil jeg også gerne have :)

Men der er også 42PFL8404H der kun koster 6.000 kr. Og jeg kan ikke rigtig at der er nogen forskel ved selve skærmen.
Af siccio
Forstår udmærket du er facineret af ambilight, syntes nu også det er en fed feature.
Giver en fornemmelse af mere intensitet syntes jeg, men enten er man for eller imod :)
Og ja du har ret i det med lyden, der virker det til Philips har satset mere en konkurenterne, da man ikke kan påstå B&O er i den gruppe.
Designet er en smagssag dog, men mener at fjernbetjeningen er en mere lækker model a la 9000 serien på din model fremfor 8404 modellen.
Af killmaster
Jeg så også 42PFL8404H, og jeg tror rent faktisk ikke der er nogen forskel på skærmen, i forhold til 42PFL8694H - men lyden i 8694H er bedre (BBE).

- Og så er jeg en af dem der bare må have den største model i serien, selvom den koster 1000-2000kr mere, så MÅ den bare være SÅ meget bedre!.... HAHA :D

Men det kunne være interessant at lave en heads-up sammenligning med 8404 og 8694, mht. lyden...

Og så har du ret, siccio med hensyn til fjernbetjeningen. Den er lidt federe på 8694 :)
Af steen_c
Men der er også 42PFL8404H der kun koster 6.000 kr. Og jeg kan ikke rigtig at der er nogen forskel ved selve skærmen.

Der er en lille forskel mellem de to skærme, fjernbetjeningen er bedre på 8694 og farvefiltret er også bedre.

en supergo skærm
Af killmaster
Fjernbetjeningen er helt klart et plus, men om den er 2.000kr værd ved jeg ikke rigtigt :P

http://pultdu.ru/files/imagecache/water ... RC4495.jpg

Men jeg er rigtig godt tilfreds med min 8694.

Jeg er ved at vende mig til Ambilight, og jeg er specielt glad for den (sammenlignet med f.eks. en G20) udmærkede lyd som 8694 kan præstere. Den kan naturligvis ikke sammenlignes med en sound bar, men den er klart blandt de bedre jeg har lyttet til. Det var en af de overvejende grunde til, at jeg valgte LED fra helt fra starten. Samtidigt er jeg meget overrasket over det forholdsvis lave strømforbrug (har målt den til 129w). Jeg kører med Cinema profilen, da jeg syntes den giver nogenlunde realistiske farver.

Hvis den eneste forskel på 8404 og 8694 er fjernbetjeningen og et farvefilter, så kan jeg godt anbefale 8404, hvis man skal have et "billigt" 42" tv :)

Designet er jo en smagssag, men jeg kan personligt rigtig godt lide det.